• Upptagen

Svart klänning med vita prickar ok på bröllop?

Är det ok med en svart klänning med vita prickar på bröllop? Eller räknas den som svart även den? Klädkoden är kavaj.

Jag har jättesvårt att hitta någon snygg klänning i min storlek, men hittade äntligen en som jag gillade och som faktiskt satt bra! Men kan jag använda den på bröllopet?

Den är lite liknande den här:

delinda.webblogg.se/images/car_1155937436.jpg

Funderade på rött skärp, men tror inte det blir så snyggt till min kroppsform (typ flodhäst) att markera midjan, men andra röda assocearer kanske? Tips tack! Jag får panik av det här! Använder ALDRIG klänning annars.

• Svar på tråden Svart klänning med vita prickar ok på bröllop?
  • SysterHedvig

en snygg färgad sjal, en söt hatt om det är bröllop mitt på dagen, eller en färgglad handväska tror jag gör att du kan "komma undan" med klänningen, som för övrigt verkar hemskt söt

• Upptagen

Ja, röd handväska är på g...

• Nattalina

Jag har precis köpt en liknande fast vit med svarta prickar att ha på bröllop (med röda accesoarer), så jag tycker att det funkar bra :_)!

• Marsbaby

ja det borde funka! klädkoden säger ju att man inte får ha helvitt eller helsvart men inget om svar och vitt tillsammans, jag vet flera som gått på bröllop i svart kjol oc vit blus exelpelvis!

snyggt med accesoarer/sjal som bryter!

• Upptagen

Skor har jag redan som jag tänkt använda, men det får bli en röd väska och rött diadem iaf. Sen får jag se vad som tillkommer. Ett bredare rött skärp kanske ser bättre ut på mig som är lite rundare än vad ett tunt skärp gör?

• Novaliss

Åh vad fin den va!! Ska nog iväg och shoppa imorgon och då ska ja ha siktet inställt på en sån där!! Var har du köpt den??
    Kan absolut ha den på bröllop.. Så länge de inte e DITT..

• Mrs Moneybags

Fråga bruden vad hon tycker. Jag skulle nog inte ha den på ett bröllop, men alla blivande brudar bryr sig ju inte om klädkoder så hon kanske tycker att det är ok.

• Upptagen

Blomstrande: Varför skulle du inte ha den på bröllop?

Jag pratade med bruden häromdagen, och hon sa att det inte skulle vara någon form av balklänning, utan en funktionellklänning som jag kan använda vid andra tillfällen. Inte vit eller svart (vilket jag hoppas hon menade helvit eller helsvart...) Baraxlat var helt ok.

Det är borgerligt bröllop och bruden är 25, båda två väldigt öppna människor, så det känns inte som om de tar illa vid sig. Hoppas jag.

Novaliss: Den jag köpte hittade jag på kappahl, inte riktigt lika söt som den på bilden, men samma mönster och lite liknande iaf

• AnnikaEss

Utifrån dresscode är det HELT OK att bära en sådan klänning, finns inget fel alls t.o.m.!

Det är när man har helsvart eller helvitt det kan bli galet, men din klänning är faktiskt mönstrad.

Dessutom ursnygg! Mkt bra val.

Känner du dig ändå lite osäker, så gör som flera här föreslagit - bär något färglatt till, t.ex en sjal, väska eller skor i en färg som bryter lite (en skarp grön kan bli hur snyggt som helst), men det är helt upp till dig!

Svar på tråden Svart klänning med vita prickar ok på bröllop?