• snyggare än dej iaf

Är man gammal när man är 35?

Mitt svar: NEJ!
    Men min kompis har fått någo ålders-kris!

Härregud. Vad ska man säga? Att hon ser ut som 25? Help ;)

• Svar på tråden Är man gammal när man är 35?
  • ptoa

Ganska vanligt att man hamnar i en 30 års kris...vad ska man säga? jag tycker du ska supporta henne och hjälpa henne ändra på saker och ting, om det är det hon vill.

• Teskedsmamman

Då är jag skitgammal... är 37 år.... MEn jag kan förstå krisen, har själv gått igenom nåt liknande, men har tagit mig igenom det... nu njuter jag av mina barn istället för att noja mig över att jag var så gammal när jag fick dem...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 32
  • Jacqueline

näe de tycker jag inte...45 kanske man kan tycka börjar bli lite "medelålders"

• VISDOM

okej då är jag lastgammal jag med

• Hemliga 72an

Hoppas inte för jag fyller 35 nästa gång och ungefär samtidigt ska jag ha bebis.

• snyggare än dej iaf

Det är min kusin egentligen. Hon sa med en sån där döds-allvarlig blick åt mig "Du, om 5 år är jag 40."

Fast vi skrattade efteråt. Men vad ska man säga i sådana tillfällen? Försöker supporta henne för fullt :)

• Googels

Absolut inte! I så fall skulle jag snart vara gammal, och det känner jag mej absolut inte

Men det beror kanske på vem man frågar... för nån i tonåren är det kanske gammalt, men för en som är där runtomkring (35) så tycker jag inte man är det. Vad är i så fall de som är 50, 60 och över... uråldriga?

Vad är det din kompis nojar över för att hon blivit 35? Att hon inte gjort lika mycket som hon trott hon skulle göra? Att hon inte längre har en hy som en tonåring (vilket i så fall intevore nåt att klaga på eftersom tonåringar ofta har problemhy med finnar oxå ) eller nåt annat?

• Kristin24

ööö..nej, man är väl inte äldre än man känner sig. 35 då är man vuxen inte gammal.

Go och glad Kexchoklad
  • Taffer

Min mamma é 41år och jag tycker itne hon é gammal. Ung mormor snarare Fast d låter nog gammalt: mormor

• Livsglöd

Livet börjar ju vid 40 säger dom så är man 35 är man ju en riktig ungdom

• lillajag82

jag brukar säga att man inte är älder än man känner sig

många i 30års åldern ser frächa ut o beter sig inte som 30 då e man lixom ung
    men vist finns det vissa som är 30 men beter sig som om han/hon är 40 & då e den personen  gammal  i mina ögon

Emelié010224 & Albin060520
  • FH Mamma

När jag var 10 år var 15 åringar gamla
    När jag var 15 år var 20 åringar gamla
    När jag var 25 år var 30 åringar gamla
    Nu är jag nästan 30 år och då är 60 åringar gamla

• xune

Inte är man gammal vid 35. Det är då det börjar. Min tjej som fyller 35 i höst har dock inte förstått det än. Hon säger att allt är slut.

• tottalisa

Nej, inte speciellt. Jag däremot som är 48, börjar bli rejält gammal.

• Taffer

E väl lite som d med barn, vissa tycker ju att livet tar slut när man får barn, men jag tycker att d é vad man gör d till. Vissa slutar säkert leva när dom fått barn och då stämemr d ju för dom. Likadant med åldern, d é vad man gör d till. Gör man sej gammal och beter sej därefetr, ja då é man väl gammal då.

• ptoa

Titta på Madonna, en sån blir jag vid 50! med hår till midjan dock!

• Sånglärkan

Gammal - nej, men förhoppningsvis vuxen

• Tjofsen

Hoppas jag verkligen inte.......Men man kan te sig väldigt gammalt redan vid 25, eller väldigt ungt vid 45.

Det går nog inte att säga generellt att en viss ålder är gammalt. Om man vill skaffa barn och är 35 kanske man bör tänka sig att planera.....men allt handlar ju inte om barnafödande här i livet heller.

Jag kan känna mig stressad för min ålder, 35, när det gäller barn och jobb...men rent mentalt är jag nog bara runt 28-29 ....

• Mrs  You
    Håller fullständigt med

FH Mamma skrev 2007-05-26 17:43:38 följande:
    När jag var 10 år var 15 åringar gamlaNär jag var 15 år var 20 åringar gamlaNär jag var 25 år var 30 åringar gamlaNu är jag nästan 30 år och då är 60 åringar gamla
  • Eelle

nja gammal å gammal.. beo väl på hur man känne sig så klart.. :) men på lunarstorm vet jag att tonåringar tycker att man är gammal om man är runt 27.. *L*

Svar på tråden Är man gammal när man är 35?