• sandras sötisar

illamående på kvällen,någon mer?

Hej.Jag är gravid i vecka 6 och mår illa varje kväll det är så jobbigt.Jag vet att morgonillamående är vanligt men inte kvällsillamående.Det måste bero på graviditeten för det kommer exakt varje kväll.Någon mer som haft illamående på kvällen istället för på morgonen?Och när beräknas det gå över? har inte mått illa under mina andra två graviditeter.

• Svar på tråden illamående på kvällen,någon mer?
  • Sånglärkan

O ja, jag har mått illa under mina graviditeter på kvällarna. Jag tror att det beror på att man har slut energi.
    Försök äta taktiskt under hela dagen och vila en stund på em. så går det över.

Jag har aldrig fått upp något på mornarna, men ett antal gånger på kvällen. Det har slutat runt v. 12 och sedan kommit igen de två sista månaderna....

• supergrl

Jag mår också sämre på kvällarna än övrig tid. Eg. mår jag väl illa dygnet runt, men kvällarna är jobbigast. Då tar jag en bok, lägger mig i sängen och läser och somnar tidigt...nästa dag är det bättre. Kan man alltid hoppas i alla fall....

• sandras sötisar

Jag hoppas det går över snart för det är inge trevligt alls.Jag mår så illa att jag blir sängliggande tills det gett med sig.Inge roligt och vara sängliggande när det finns barn som ska nattas.På mornarna mår jag jättebra.Eftersom jag inte mått illa tidigare under mina graviditeter tar jag emot alla tips som ni har.

• sandras sötisar
    Sånglärkan skrev 2007-05-26 20:23:43 följande:
    O ja, jag har mått illa under mina graviditeter på kvällarna. Jag tror att det beror på att man har slut energi.Försök äta taktiskt under hela dagen och vila en stund på em. så går det över.Jag har aldrig fått upp något på mornarna, men ett antal gånger på kvällen. Det har slutat runt v. 12 och sedan kommit igen de två sista månaderna....
    tack för ditt tips men det är inte lätt o vila med tre barn i huset.något annat kanske?
  • Sånglärkan

Jag är själv trebarnsmamma, så jag vet hur det är

Underskatta inte vikten av en stunds video eller datorbarnvaktande bara = ryggläge för dig. Och som sagt; se till att inte blodsockret går ner och ät nyttigt och fräscht.

• sandras sötisar
    Sånglärkan skrev 2007-05-26 20:37:09 följande:
    Jag är själv trebarnsmamma, så jag vet hur det är Underskatta inte vikten av en stunds video eller datorbarnvaktande bara = ryggläge för dig. Och som sagt; se till att inte blodsockret går ner och ät nyttigt och fräscht.
    tack ska verkligen testa det.
  • Angel 05

Jag är i vecka 8 (7+5) och har mått illa varje kväll -bara kvällar, fram tills igår då det började komma konstant hela dagen svagt, och ännu krafigare illamående på kvällarna. Jobbigt, men jag kräks varje fall inte;)

• Belana

Jag mår illa båda på morgon (av blodsockernivån) och kväll (tröttheten). Är nu i v 17 och det minskar successivt. Kräks bara ca varannan dag numera. I v 7-10 var det många gånger om dan och jag låg nästan hela tiden.

Som sånglärkan skriver; ät ofta, och vila så mycket du kan.
    Och ät inte kex på morgonen innan du går ut sängen som det står på alla sajter, det är för lite om man mår riktigt illa. Då hjälper Gainomax bättre.

• krååkan

Det finns faktiskt en akupunkturpunkt som motverkar graviditetsillamående. Man kan massera på underarmens insida, 5-10 cm ovanför handleden. jag tycker att det hjälper en del. Fick tipset av en väninna som är läkare.

Lycka till.

• Silverstream

Jag mådde jätte illa på kvällarna, gick över helt runt v 15 har jag för mig.  Hjälpte att småäta och dricka ginger ale är ett tips

Svar på tråden illamående på kvällen,någon mer?