• camillahamrin

Någon som varit Karon Beach på Phuket orchid resort??

Hej hej vi har boket resa idag till Phuket, vi ska till Karon Beach, och bo på Phuket Orchid Resort, tänkte höra om det e någon som har efarenhet av det hotellet, skulle bli jätte glad om nån ville berätta lite!

• Svar på tråden Någon som varit Karon Beach på Phuket orchid resort??
  • Göteborgstjej

Jag tror (jag KAN ha fel) att det var där vi bodde för några år sen. Helt ok hotell, mysigt med trädgård och så. Ligger ganska nära en trafikerad väg och jag skulle väl inte bo där igen utan iså fall bo i Kata Beach ngn stans, eftersom själva området där var mysigare. Har för mig att vi var VÄLDIGT nöjd med frukosten på hotellet. Det var fråscht och trevligt har jag för mig.
    Akta dig för fallade kokosnötter i trädgården.

Du får fråga mer om du undrar.

• Fru Fin

Hej!

Vi har bott på ditt hotell.

Första gången var år 2000, och vi var supernöjda.
    Efter det åkte vi dit igen, först på vår bröllopsresa 2002, och sedan två gånger till.
    Senast var 2004 (vi har alltså bott på samma hotell fyra gånger).
    Det säger sig väl självt, vi skulle inte åkt dit fyra gånger om vi inte varit nöjda.
    Varje gång vi kommit hade de förbättrat hotellet ganska avsevärt.

Om du åker med barn finns det massor med grejer att göra, bl.a. Bamseklubben, stor barnpool med massor av leksaker, rutchkana och klättervägg m.m.
    Det finns (fanns) två butiker på området, varav den ena hade badleksaker och prylar.
    Den var andra var med snabbköp, där vi handlade glass, läsk, chips, godis och frukt.
    Och nybakta munkar!!!

Visst, det ligger en väg utanför. Men vadå, det gör ju alla hotell!?
    Begär att få ett rum mot poolen, så märker ni inget av trafiken.

Det är jättenära till flera bra resturanger, och jättenära stranden.
    Plus, på hotellet finns en jättebra läkare, som pratar "svenska".
    Han har hjälpt till med allehanda turist-åkommor, typ diarre, solsting, myggbett och solsveda.

• Fru Fin

Hoppsan, där var jag lite snabb.....

Hur som helst, vi håller på att spara ihop till en ny Thaiands-resa, och kommer självklart boka samma hotell!

Har du några mer frågor, skriv i gästboken, jag hjälper gärna till!

Lycka till med allt!

Kram Elin, Herman & Maja

• Trelletös

Vi var där i mars med dottern på 5 1/2år och sonen som då var 15 mån.ETT HELT UNDERBART HOTELL!!!!!!!!!¨
    Vi var bara SÅÅÅ nöjda.Barnpoolen är fantastisk-stor och bra.Kanalpoolen är oxå kanon.Personalen är trevlig och serviceminded.Ett tips är att ha barnsele med sig för överallt finns det bara höga barnstolar som ser ut som vanliga utan bygel.Har man en sele med sig så fungerar det kanon.Tar ingen plats heller.Där fanns 1st Ikeastol men den kan inte alla ha.Bra mat och rummen var fina.Ta en flaska saft med er hemmifrån att späda ut vattnet med så det är lättare att få i barnen all vätska.Man måste dricka en hel del..
    Fin underhållning på hotellet och supergod mat.
    Tänk på myggmedel och myggnät till vagnen!De så på apoteket att inte anv på barn under 2år men jag tog lite ändå på honom.Myggen biter stora blaffor och man varken hör eller ser dom.
    Skriv i min gästbok om du undrar över ngt!
    Vi har börjat spara igen och vi kommer att åka till samma hotell.
    Ha en trevlig resa o hoppas ni blir lika nöjda som vi.
    MVH Therese

• camillahamrin

Tack för svarn tjejer, glad jag blir att ni e nöjda, känns bra!! Gick det bra med flygresan för er?

• Trelletös

Med vällingflaskan i högsta hugg sen sov han gott.Lite russin mm.

• maria215

Jag har också bott på det hotellet fast utan barn. Helt underbart hotell med bar poolområde. Du har nära till butiker, strand osv. Jag rekommenderar det hotellet starkt.

Jag har rest i Thailand tillsammans med min sambo på vintern under 10 års tid. Så undrar du något så är det bara o fråga så kanske jag kan hjälpa dig.

Svar på tråden Någon som varit Karon Beach på Phuket orchid resort??