• Vildblomman

sandlådor med "kattlukt"

sandlådan på våran gård luktar väldigt illa...katterna pågården har nog använd den till snuskigheter.

Min fårga är om sonen som är staxt över året kan bli sjuk av att leka i sandlådan?

• Svar på tråden sandlådor med "kattlukt"
  • Life is Peachy

Jag skulle nog svara ja. Risken finns att han stoppar kattbajs i munnen om det skulle finnas sånt. Man vet aldrig och det är ju vanligt förekommande att katter utgör sina behov i sandlådor.

Är det eran egen sandlåda eller en offentlig?

Om det är eran egen så finns det medel att köpa på djuraffärer som kan hindra katter från att gå dit, om det är en offentlig tycker jag att du ska prata med kommunen eller vem det nu är som rår om den om att kanske byta sand och sedan fixa ett lock att täcka sandlådan med då man inte leker där.

Om du sedan vet vems katt/er som går dit. Ta ett snack med dom och be dom hålla ett öga på sina katter eller be dom bekosta medlet jag pratade om eller något att täcka sandlådan med.

• Vildblomman

den är offentlig... borde kunde prata med kvartersvärden?

det är en sån där gammal låda med runda små stolpar i marken som bilder en avlång cirkel, så det blir svårt med lock oxå.

ingen aning om vilkas katter det är, så det blir svårt att prata med dem, men det verkar var puckon här... skullle nog få svaret att det är en "låda" och de går ju katterna på.

• Life is Peachy
    Wilda04 skrev 2007-05-26 23:05:25 följande:
    den är offentlig... borde kunde prata med kvartersvärden? det är en sån där gammal låda med runda små stolpar i marken som bilder en avlång cirkel, så det blir svårt med lock oxå.ingen aning om vilkas katter det är, så det blir svårt att prata med dem, men det verkar var puckon här... skullle nog få svaret att det är en "låda" och de går ju katterna på.
    Seriösa kattägare.

En presenning kanske funkar som skydd över lådan?

Annars är vitpeppar och apelsinskal och  citronsaft bra huskurer för sånt gillar inte katter. Men sanden kanske måste bytas ut först i vilket fall.
Svar på tråden sandlådor med "kattlukt"