• marina b

Knäppande ljud från magen?!

Jag har en liten fråga, kanske låter dumt men det e nåt jag undrat över nån vecka nu o man förlorar ju inge på o fråga iaf ;)

Ibland "knäpper" det från sidan av magen, det känns lite som bubblor inuti men det låter också, som knak & knäpp liksom, vad kan det vara?! Alltid ifrån samma sida också, den som bebisen har fötterna mot. Ligger h*n o plaskar så det bubblar i fostervattnet så det e det som låter?!
    Vore kul o veta..

Tack :)

• Svar på tråden Knäppande ljud från magen?!
  • Familj Amstaff

hicka?d lät lite knäppande typ hehe

• Teskedsmamman

Barnen kan orsaka virvlar i fostervattnet som låter ungefär som om det rinner vatten i magen, knakandet kan vara barnets leder, de har inte utvecklat ledvätska ännu...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 32
  • Ankiz

Jag har hört att det kan knäppa till i barnets leder... Vet inte om det stämmer dock, men varför inte?

♥Mamma till Oliver 050922 och Lillebror i magen BF 070629♥
  • Timati

Det knäppte i min mage oxå när Jennifer låg innuti mig, lät precis som en torr hård kvist gick av så man va ju himla orolig ibland.
    Min BM hade ingen förklaring till vad det va menj hon sa att det är många som hört sådana ljud från magen under sin graviditet..

...::: Vi älskar dig Jennifer ::::...
  • marina b

Aaaha, lite klokare vart jag iaf och det känns bra att ingen av er säger nåt om att de e dåligt ;)

Tack så mycke :)

• TeZs

här är det samma sak i magen, låter precis som de gör när de knäcker till i typ mina leder, eller om man knäcker med fingrarna..
    var likadant då jag väntade oliwer. Jag tror helt klart det är bebisens leder, för oliwerrs leder har knäckt till då o då enda sen han föddes för snart 1 ½ år sen :P
    men visst låter det rätt läskigt!

• veronicaq

de där har ja precis börjat höra.. när lillen rör sej.. lederna!

v.34 i magen!
  • nummertvå

Det knäpper från min lilla också. Nästan alltid från där hans axelleder sitter. Gjorde det med mitt första barn också. Lite läskigt från början tycker jag. Men, häromdagen hörde jag samma ljud från min treåring...från axellederna. hihi.

• lollipop25

så var det med min dotter och då fick jag till svar att det är pga lite ledvätska i lederna.. alltså inget farligt alls och det knäpper fortfarande på henne ibland, som det kan knäcka på en själv på fingrar, tår

Svar på tråden Knäppande ljud från magen?!