BB Helsingborg.
Lite frågor till er som fött i Helsingborg:
Får man blöjor till bebisen där eller ska man ta med sig?
Kläder till bebisen..kan man låna där? Tänker ju ta med också, men ändå bra att veta.
Tack för svar.
Lite frågor till er som fött i Helsingborg:
Får man blöjor till bebisen där eller ska man ta med sig?
Kläder till bebisen..kan man låna där? Tänker ju ta med också, men ändå bra att veta.
Tack för svar.
Du får ett startpaket med lite blöjor
Ta med dig egna kläder, sjukhus kläderna är ju så fula.
Startpaket..hur många blöjor är det då? Räcker dom i några dagar?
Ja tänker ta med egna kläder, men kanske lånar nåt oxå??.. Dom har så man låna då eller?
Jag tror dom har att låna (jag gjorde själv aldrig det)
Du får kanske 6 libero o 6 pampers blöjor (minns inte riktigt)..jag hade inga med iaf, men jag åkte hem en o halv dag efteråt (dec 05) Men låna behövde jag aldrig göra, fast jag låna deras enorma bindor med hem (en hel drös) för inget annat funkade
dom har massor av kläder, blöjjor och allt annat du behöver när du är där. Superfina fräscha rum och bra personal.
Första gången där hade vi en fantastisk havsutsikt att kasta ett getöga på när man kunde slita sig från den lille :)
Morphie, var du på patienthotellet? Jag låg nämligen på bb pga "komplikationer" så jag kom aldrig ner där (upp?)
Tack för era svar. Okej, då finns där det som behövs med andra ord!
Morphie: Havsutsikten spanade jag in när vi var där på besök
Kanske någon mer som har något att tillägga??
Vi låg på BB i HBG. Fick som sagt startpaket med lite blöjor och annat. !0 st av varje tror jag. Beroende på hur länge du ligger kvar så kan man ju behöva lite fler blöjor.
Själv använder jag med glädje sjukhuskläderna. Det var så skänt att slippa en massa tvätt att ta itu med när vi kom hem med vårt lilla knyte. Inte så kul med kläder som man blött ner. Gott att slippa.
Till tösen hade vi dock egna kläder. Eftersom där är rätt varmt så hade hon kortärmad body på sig både dag och natt. De har världens bästa filtar att bädda med som håller värmen skitbra. Ångrar att jag inte stal med mig en sådan hem!
Vi hade också fin utsikt över sundet.
Patienthotellet ligger dock i källaren och saknar utsikt.
Lycka till!!
Patienthotellet?
Heter det inte egenvården på hbg sjukhus..?
Jo egenvården heter de...men sak samma ju. Stannade tre dagar på egenvården och blöjorna man fick räckte. Använde oxå mycket av sjukhusets kläder till sonen. Så sóm nån annan skrev så slapp man ta med sig massa skit tvätt hem. Väldigt praktiskt
Inga fönster i rummen på egenvården tyvärr så kan kännas lite instängt men tyckte de var kanon att få kunna stanna kvar. Så att man kände att ammningen funkade och så innan man åkte hem. Fast killen fick springa till pizzerian och köpa mat en dag för sjukhus mat är ju sjukhus mat...hehe
Är dax igen för nästa besök där...har bf på tisdag, 29maj. Så då får man uppleva allt igen. Lycka till Milda79
Tack Jenny Widén! Lycka till du oxå!!