• Anonym ((BÖLD))

Ont som fan av "Finne/Böld"

Aj som fan

har fått en "finne/böld" vid sidan av bikini-linjen. Antagligen en infekterad hårsäck.
    Det jobbiga är bara att jag är gravid i v 35 och kommer ju för fan inte åt att klämma den då jag typ inte ser mitt u-liv längre.

Försökte få hjälp av min man men han är så kräsmagad så han skulle väl kräkas bara han tittade på bölden. Har försökt sitta över en spegel men jag orkar bara stå hukad i 5 sekunder och får inget bra grepp om den.

Ont,ont,ont,ont!!!

Nån som fått nåt liknande under sin graviditet???

• Svar på tråden Ont som fan av "Finne/Böld"
  • Anonym (mie)

Kläm inte, kan bli inflammerat och ännu värre. Hade också problem under graviditeten, troligen har det väl nåt med hormoner att göra...

• piixelslyna

Sätt på en kompress med alsolsprit. Kläm inte.

• Anonym ((BÖLD))

Har ingen alsolsprit hemma. Har haft liknande bölder förr och har alltid fått klämma dom för att dom gör så jävla ont om jag inte gör det. Sitter precis på kanten där trosan skär in.

• Anonym

Å, brukar oxå få en finne(?) precis där..min man får klämma den, det går inte att göra det själv. Han är lite äcklig, tycker det är spännande å klämma saker på mig, haha :)

• Anonym ((BÖLD))

Min man störtvägrar!!!

Tro mig, jag har försökt övertala honom då jag är i den sitution jag är i nämligen gravid kossa som inte ser sitt könshår längre. Men icke sa Nicke

Jag ska låta den mogna över natten och se om jag har lite bättre lycka imorgon

• Anonym (inl.4)

Min mamma är jätteanti att klämma finnar öht, så hon brukar ha på ett plåster på dom, med tejpen över själva finnen..hon säger att det "suger ut" innehållet då? har aldrig provat, kanske värt ett försök?

• Angelinas mamma

Jag skulle försöka klämma den
    Med rena händer då... du behöver väl inte se den, det går ändå.
    Annars låt den vara!

Jag hade dock INTE kunnat låta bli *blink blink*

• Anonym ((BÖLD))

Angelinas mamma skrev 2007-05-27 00:02:58 följande:

Jag skulle försöka klämma den Med rena händer då... du behöver väl inte se den, det går ändå.Annars låt den vara!Jag hade dock INTE kunnat låta bli *blink blink*
    Hehe, nej att låta bli den lär bli svårt. Självfallet med rena händer...

Nu är jag själv väldigt förtjust i att klämma på saker och ting, så jag vill ju liksom se när den "poppar" Äckligt, jag vet men vad fan...
  • Anonym (me too)

Brukar få såna mellan varven..när jag var gravid och inte såg down there,så chansade jag och klämde dom gör ju så satans ont annars.Men håll rent när du klämt.

• Anonym

3 msk finhackad persilja, 1 1/2 dl kokande vatten.

Häll kokande vatten över persiljan. Låt dra under lock minst 1 tim.
    Sila. Badda hyn med vätskan.

• Anonym ((BÖLD))
    Anonym skrev 2007-05-27 00:31:00 följande:
    3 msk finhackad persilja, 1 1/2 dl kokande vatten.
    Häll kokande vatten över persiljan. Låt dra under lock minst 1 tim. Sila. Badda hyn med vätskan.
    Sorry,ingen persilja hemma för tillfället!
    Blir till att sova tros-lös inatt!
  • Anonym (been there)

Hade oxå en finne/böld i baken som jag hade haft där länge. Var oxå jhöggravid i v 36, klämde på den och den sprack innåt. Var bildades och det blev en kraftig infektion. Så vad du än gör låt den vara. Vet att dte är svårt. Lufta mycket och håll rent.
    För mej slutade det med nedsövning( varbildning stor som ett hönsägg, aj ont)och operation. Var inte kul, fick gå på antibiotika och låg inne på BB 3 dar.

bebbe mådde bra de bevakade den lilla. 3 v senare föddes våran son.
    Förstått att man kan vara känsligare för sånt här under graviditet.

Lycka till.

• Angelinas mamma
    Anonym ((BÖLD)) skrev 2007-05-27 00:05:21 följande:
    Angelinas mamma skrev 2007-05-27 00:02:58 följande: Hehe, nej att låta bli den lär bli svårt. Självfallet med rena händer...Nu är jag själv väldigt förtjust i att klämma på saker och ting, så jag vill ju liksom se när den "poppar" Äckligt, jag vet men vad fan...
    Haha, tro mig... jag vet.
    Typ när man har en på ryggen och inte kan se utan man måste stå med ryggen mot en spegel för annars missar man hela grejen!
    Just love it! Shit vad jag är äcklig...
  • dagdrömmare

kan inte din sambo har en bomulstuss eller nått över så han inte ser den när han klämmer?

Svar på tråden Ont som fan av "Finne/Böld"