• Kanske kanske inte

Goboken - vad tycker ni?

Sitter här med ett av deras erbjudande i handen. Lillkillen är snart två och jag märker att han tycker om böcker mer och mer.

Är detta ett bra alternativ eller finns det något bättre?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Goboken - vad tycker ni?
  • MissKate

Jag prenumererar på Goboken, min dotter är 5,5 månader. Jag upplever att sakerna som kommer hem som ska vara anpassade efter hennes ålder ligger före. Hon intresserar sig mer för det för 3 och 4 månader nu än det för 5 månader. Kanske blir det bättre när barnen är större, men jag har hört andra säga det också.

• Kanske kanske inte

Tack Miss Kate. När jag postat detta inlägget så hittade jag en hel del andra inlägg.

Känns som jag hoppar Goboken och handlar via rekommendation istället.

• snusans mamma

Jag var bara med ett kort tag. Jag tyckte inte alls om deras böcker.

• underbara Ester

jag gillar inte alls deras böcker och gick ur ganska fort (eller ja, när vi fick hem en sångbok med översatta texter som bara var för jä*la kass). Ester-liten älskade dock deras ljudbok (en rund som man snurrar på för olika ljud), boken lossnade iofs väldigt fort från speldosan...

(¯`°?.¸ ღ Underbara Ester ღ ¸.?°´¯)
  • camomille

va med i goboken ett tag men gillade inte böckerna, är nu med i barnensbokklubb istället och det är bättre!

• Maliiiiin

Gillade inte alls deras böcker och ej heller de leksaker som ibland skickades med i paketen!

• barbamamma67

Även jag är med i goboken och min dotter blir tre i sep.
    Jag är jättenöjd men nu prenumurerar( hur f stavas det) jag på alfabetsböckerna.
    Dottern tycker om dem och de är lättlästa.
    Men allt är en smaksak

• Matilda Ruff

Tycker att de skickar med saker som inte är anpassade för deras ålder. Inte nu iallafall. Matilda är öite mer än 2 månader och de skickar med saker som jag tycker att barn skall ha när de är över halvåret. Men det blir kanske bättre?...

• pirr i magen

Jag gillar deras böcker men de är ju alla ganska lika varandra. Är nog med ett tag till sen får det räcka. Det är ju liksom inte "riktiga" böcker utan mer lekböcker. Är med i barnens bokklubb också och de böckerna är ju mycket bättre.

• AnnikaS
    camomille skrev 2007-05-27 21:23:40 följande:
    va med i goboken ett tag men gillade inte böckerna, är nu med i barnensbokklubb istället och det är bättre!
    Tyckte att böckerna var bra ibland men inte alltid så nu skall vi prova barnensbokklubb istället. Kul att höra att du är nöjd med den.
  • Mamma Marika

Tyckte dom var alldeles för dyra....

• Jompis

tycker inte någon av barnklubbarna är bra. De ligger före i åldersanpassningen. När min son var1 fick han en bok där man ska para ihop olika delar av kroppar till rätt del av kropp. Var helt för avancerat för min son, men han kanske är efter i utvecklingen
    Har istället det som tips till de som undrar vad mina barn önskar sig i present och julklapp. Leksaker har de så det svämmar över...

• Liten blir stor

Vi var med i goboken med sonen. Vi gick ur det närhan var 1 år. Tyckte inte heller att böckerna/sakerna var anpassade för hans ålder. Men de står iofs i deras papper att om man tycker att sakerna inte e anpassade just för sitt barn ska man ringa o säga de så ändrar dom.
    Men alla böcker är redan trasiga. Tror inte vi har en enda hel bok kvar. Jag gick med i disneyklubben istället.

• Samach

Tog välkomstpaket plus ytterligare ett. Bra böcker, men DYRT. Kolla Adlibris priser på bra barnböcker, man får 5 böcker för samma summa. Fast lillan gillar sin "känna bok", absolut.

• Russinkastrull

Tycker också böckerna inte är riktigt anpassade till åldern. Sen gillar jag inte att CD-skivorna endast är instrumentala. Ja, jag vet att bebisen gillar sina föräldrars röst bäst men om man inte är så bra på att sjunga så är det bra med lite hjälp

Svar på tråden Goboken - vad tycker ni?