• C060908

Inreda en etta?!

Har någon något tips på hur man inreder en etta? Vi har funderat lite på en loft säng osv. Men inte hittat någon snygg och vi har även funderat på skärmar medn inte heller där hittat några snygga Hjälp?!

• Svar på tråden Inreda en etta?!
  • Sunflower

Jag gillar sängen från ikea, hemnes. En dagbädd, soffa, bra förvaringslådor undertill och så kan man dra ut den till en dubbelsäng. Då har man både sittplats och säng på samma ställe.

• Nyfiken gul

bygg en egen loftsäng!!  Då får ni dom mått ni vill ha . Ta kontakt med en snickare o hör!

Skärmar tycker jag bara tar plats - satsa istället på skenor i taket o ha draperier att dra för och som rumsavdelare...

• lindansare

Jag tycker att det beror lite på planlösning men också på ert ordningssinne...

Finns det sovalkov? Annars finns det ju en mängd olika lösningar: Sängar som används som soffa dagtid (kräver att man bäddar om), dela av med en bokhylla vid sängens fotända eller på annat sätt, loftsäng, bäddsoffa...

Bekanta till mig har den där vita träsoffan från IKEA (Hemnes?) där man drar ut en skiva över lådor i soffans underrede. Sedan bäddar man om till soffa på dagen och öser ner sängkläderna i lådorna. Det fungerar bra....

• Annaaa86

Ni kommer säkert tröttna på loftsäng, det gjorde vi efter bara några månader.

Vi delar av vårat rum med en bokhylla, då får vi en separat sovdel. Det är super (för oss iaf)

• C060908

Finns det någon snygg bokhylla som man kan dela av med och vad för sorts bokhylla?

• Annaaa86

Vi har bokhyllan "Expedit" från IKEA, med ett snyggt tyg som baksida till bokhyllan. Vi har alltså baksidan mot sängen och så har vi prydnadsaker ut mot "vardagsrummet". Fattar du vad jag menar?

• Miiiaaa

Vi hade IKEA´s tromsnes. 140cm loftsäng. Visst det kanske inte var så kul att klättra upp och ner alla gånger, men det var helt klart värt golvytan vi fick. Hur stor är er etta? Vår var 25m2. Vi bodde i ett halvår utan loftsäng, det var hemskt! Vi har så olika sovvanor och störde varandra hela tiden. När sen en låg i loftsängen var det som att "gå upp på övervåningen".

• trollet77

Nu har vi bara haft loftsäng i flickans rum, men hon var himla less på att klättra upp och ner. Och för mig som skulle renbädda var det skitjobbigt tyckte jag.

Däremot har en bekant haft loftsäng, och hon tyckte det kunde vara lite jobbigt med diverse "kvällsaktiviteter" eftersom man i bland tenderade att slå huvudet i taket

• Miiiaaa

okej, dubbelt så stor som vi hade alltså. ja då skulle jag oxå satsa på avdelare istället för loftsäng! Eller möjligtvis sängskåp, men de är ruskigt dyra om man vill ha en snygg!

• QuteCat

Tycker att det Roomservice gjorde var fint och praktiskt.
    Lill-tjejen fick rummet under loftsängen. där rymtes spjälsäng, garderob..myshörna..
    sen får man plats med att ha ett vardagsrum oxå.. bara dra för drapperiet om det är stökigt.. byggde en trappa till loften och i den var det hyllor...

Svar på tråden Inreda en etta?!