• mantaray

Kliar sig i ansiktet

Hejsan,

Min lilla dotter på 3 månader gnuggar sig mycket i ansiktet. Vi tror att det egentligen oftast är näsan som det kliar i. Hon har varit lite snuvig sedan innan påsk (fast hon verkar inte förkyld). Ibland ger vi lite koksalt för att skölja igenom näsan men hon är nästan aldrig täppt i näsan.

Ibland tror jag att det är ögonen/ögonbrynen som det kliar i.

Så här små barn ska väl inte kunna ha allergi? VAd kan det vara? Är det fler bebisar som gnuggar sig mycket i ansiktet?

• Svar på tråden Kliar sig i ansiktet
  • tjoohej

Min bebis på 4 månader har börjat gnugga sig i ögonen när han är trött eller precis har sovit...

• Isa75

Jag tror också att det är trötthet. Min tjej gnuggar sig över hela ansiktet så att hon nästan blir röd när hon är trött.

• MissKate

Min tjej gnuggar sig också i ansiktet när hon är trött och nyvaken, eller på näsan när hon varit snorig.

• MicaelochMaria

Det kan även vara så att det är lite början till skorv, vår barnmorska på bvc sa åt oss att skorv i ögonbrynen kan klia och irritera. Men jag tror det är en "mornings" rutin, sträcka, och klia!

=)

• MicaelochMaria

Det kan även vara så att det är lite början till skorv, vår barnmorska på bvc sa åt oss att skorv i ögonbrynen kan klia och irritera. Men jag tror det är en "mornings" rutin, sträcka, och klia!

=)

• millan1977

Tror också på trötthet! Vår son gnuggar sig alltid i ögonen när det är sovdax!

• Mitsuko

vår dotter gar lite eksem på handlederna och har märkt att hon gnor handlederna mot ansiktet, oftast ögonen. trodde i början också attd et var ansiktet men nu e ja nästan säker på attd et e handlederna som klias

• shia755

Precis så gör min son när han är trött. Precis som att han kliar sig för det kliar frenetiskt. Men det är som han är trött.
    Så sött!

• mantaray

jag tror inte det är när hon är trött, det känns inte så.

Hon har skorv i huvudet och har haft i ögonbrynen men där syns det inte längre något. Jag trodde inte att skorv kliar.

Svar på tråden Kliar sig i ansiktet