• Anonym (***)

Bonus mammor & Morsdag...

Får Ni något eller så på morsdag av era bonusbarn?

• Svar på tråden Bonus mammor & Morsdag...
  • Ramonas

Jag gav min styvmamma alltid något på morsdag... Så har vi alltid gjort i vår familj...

• milkit

Jag fick en mega puss, bamsekram och ett grattis på morsdag utav bonusen i morses..!

♥ aRnViDh ♥ 06.11.20 ♥
  • Cheera

Jag fick en teckning som han ritat och som lillasyster ritat lite på också

• beEMbe

Äh jag får inte något av någon, stryk ska de ha de otacksamma livet!

• Anonym (***)

Visst är det risst

Men köra dom hit och dit, pengar kan dom be om hos mig. Och allt annat man gör för sina bonusbarn.

• Cheera

Men alltså, man kan ju inte begära något av barnen! Jag fick en teckning endast p.g.a att sambon sa åt honom att göra en (medans jag fortfarande sov imorse) annars så vet han inte ens att det är morsdag idag.

Även om barnen är äldre så tycker jag inte att man ska begära något.

• Honni

Nej det får jag inte och det skulle inte riktigt kännas rätt för i vår familj så är nog dagen till ära ganska förknippad med att man har bara en mamma och det är den enda och bästa mamman man kan få och ha. Även mammor kan ju vbete sig oönskat men man har bara en mamma.

*..* Jag är inte Moderator eller Moderat Men jag är bästvetare!*..*
  • Tessa606

Nej jag får inget men jag är ju inte heller mamma så det tycker jag inte är konstigt alls

• Honni
    Anonym (***) skrev 2007-05-27 19:37:37 följande:
    Visst är det risstMen köra dom hit och dit, pengar kan dom be om hos mig. Och allt annat man gör för sina bonusbarn.

Och så får man äran att se dem växa upp och bli egna individer .

och att finnas i deras liv och dem finnas i ens eget.

Jag håller inte med om att bonus barn SKA köpa presenter på mors dag. Dom har ju EN mamma redan.

Du skriver att pengar kan dom allt be dig om. Ja visst är det väl kanske så .

Men tycker du att man skall tvinga barnen att fira nån på MAmmornas dag som faktiskt är Pappas tjej/fru?

*..* Jag är inte Moderator eller Moderat Men jag är bästvetare!*..*
  • beEMbe
    beEMbe skrev 2007-05-27 19:22:07 följande:
    Äh jag får inte något av någon, stryk ska de ha de otacksamma livet!
    Jag fick alltså heller inget av mina kära biobarn
  • TessaS

Jag fick en jättekram av sambons 10-åriga tjej... för att jag är en mamma, även om det inte är just hennes...
    13-åringen är för cool för sånt där..

• Tjofsen

Nu är min styvdotter så liten..och vi hade inte henne på morsdag. Men min sambo kommer nog tipsa henne när hon blir äldre. Jag är ju ändå lite mamma när hon är här. Får vi dessutom gemensamt barn kanske hon vill vara med och fira det ....

Fast ...vi firar inte det alls.....har inte ringt min mamma. USELT va? Jag gillar inte riktigt såna kommersiella saker. Man ska fasen tänka på andra resten av året, hela tiden.

• Marco och Mathias mamma

Jag är bonusmorsa på heltid så det är kanske lite skillnad hos oss pg.a det. Barnen träffar nästan aldrig sin bio...
    Jag fick frukost på säng, en jättefin teckning som äldsta barnet ritat, ett paket och en massa kramar och pussar...

• Anonym (kul)

min bonusson är 81/2 år han hade gjort en egen present som han hade slagit in,
    sedan ställde han fram frukosten åt mig och bad mig sitta stilla.
    han sa till mig att presenten var ifrån han och hans lillasyster(min biologiska dotter) men hon är så liten ännu så hon kan inte göra ngt eller ge något.
    du är ju precis som min mamma oxå sa han så jag tänker fira dig oxå.
    för man kan ju faktiskt säga att du är mamma till mig med.

vad säger man?

jag svarade ja, det kan man göra och gav honom en bamse stor kram, tackade för presenten fyra gånger under dagen och kände mig jätte glad.
    att börja diskutera vem som är hans mamma och inte behöver jag inte göra för han är väldigt medveten om att han bara har en mamma biologiskt
    men vill han och känner han för att kalla mig för mamma så får han göra det så mkt som han vill.

Svar på tråden Bonus mammor & Morsdag...