• dotson

Ge mig tips på snittar eller tilltugg

Är ombedd att göra snittar och tilltugg till bubbel åt 12 personer. Kan någon vänlig själ ge förslag på något så enkel som möjligt. Helst någon färdig gegga som man kan köpa i affären. Har en version nämligen pesto, mozzarella på baguette och toppa med ett basilkablad. Men jag behöver några fler varianter. Har max 20 min på mig att göra dem så det måste vara enkelt.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ge mig tips på snittar eller tilltugg
  • Tess76

Tunnbrödrulle, färskost naturell och hackad gräslök. Rulla ihop och dela i bitar. Andra fyllningar till tunnbröd är t ex pepparrotsvisp och saltrulle eller smaksatt färsk/mjukost.

Koka färskpotatis (kan du göra dagen innan), låt kallna. Dela i två halvor, klicka på gräddfil, röd caviar, rödlök och en dillkvist.

Sätt grizzini i ett glas.

Oliver i en skål.

Ostkuber och paprika eller vindruva på tandpetare.

En leverpastejbit (skivbar) och chorni corn (stavas? små inlagda gurkor/pickles) på tandpetare.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • LillaLinan

fetaostkuber och vattenmelon...på en tandpetare

~*~mamma till Engla 061227~*~
  • Tess76

Ja...päronbitar och grönmögelost på tandpetare eller på kex.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Mli79

Skär röda chilipeppar på hälften och kärna ur så de blir som "båtar". Sen blandar du snabbt chevré och Filadelphiaost och klickar i, ringla honung över.

Skitgott till vin, vet inte hur det passar till bubbel men det borde kanske funka?

♥Emma 060705♥Lillebror 070514♥
  • Mama72

*Linda en halv baconskiva runt en vattenkastanj, stick i en tandpetare, in i ugnen 200 grader i 5-6 min.

*Ölkorv och ostkuber på tandpetare.

Svar på tråden Ge mig tips på snittar eller tilltugg