• Hallonröd

Kastar du papper och annat skräp ute?

Nog för att vi har det ganska så rent och fint här i Sverige men tycker ändå det är skrämmande att se vuxna,  som utan att blinka kastar allt möjligt skit ifrån sig hur som helst Ledsen För att inte tala om hundägare som kastar bajspåsen - bara så där - på gräsmattorna etc....
    Själv skulle det aldrig falla mig in att skräpa ner. Hittar jag ingen papperskorg så tar jag med skräpet tills jag hittar en eller så kastar jag det hemma.

Hur gör DU?

Motivera gärna

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kastar du papper och annat skräp ute?
  • miliasmamma

Jag gör som du när det gäller det, men förr var jag nog dessvärre åt andra hållet. Som tur är får man mer vett med åldern =)

• Chutzpah

ARGHHH!!

kastar ALDRIG skräp ute. Jag tycker att sådana AS som skräpar ner borde få jättehöga böter. Är det verkligen SÅÅÅÅÅÅ besvärligt att gå 1-20 meter och slänger skiten i en papperskorg?

När jag ser folk som kastar saker på marken plockar jag upp det, går fram till dem och säger, helt sockersött, " Du tappade detta. Jag VET att du skulle aldrig skräpa ner med flit. Om du verkligen vill inte ha det så finns en papperskorg just där." (och pekar... mot korgen).

Herregud det finns papperskorgar ÖVERALLT!

• TrailerTrash

Varför kasta på marken när det finns papperskorgar..

Sexig Moi! Tack va gulliga ni är..
  • Jii

Nej! Jag kastar inte skräp i naturen! Tar med mig skräpet hem om jag inte hittar någon papperskorg ute.

• snyggare än dej iaf

Annat Ibland

• Chutzpah

Alla som kastar skräp på marken borde SKÄMMA IHJÄL SIG!!!!

• Eisa

Självklart inte
    eller jo små saker händer att jag slänger

• Fotografen

Nej, det skulle aldrig falla mig in!  

• Tilia

Aldrig! Det händer ju att man ser vuxna människor helt bekymmerslöst slänga en tom pappmugg/godispåse/bajspåse över axeln, och det gör mig stum av förvåning varje gång. HUR funkar man då? Det är ju ändå intressant att se att endast(?) 14% av befolkningen enligt denna helt vetenskapliga enkät står för allt skräp omkring oss.

• LuMa

Annat:
    Ja, skräp som bananskal, äppelskruttar och annat som förmultnar kastar jag gladeligen i diken och till skogs.
    Annat som papper och sånt så kastar jag i soptunnor om det finns eller tar med mej hem.

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Chutzpah

bananskal ska man absolut INTE kasta i naturen. De är extremt besprutade! Man ska tvätta händerna väl efter att ha skalat bananer också!

• LuMa
    Chutzpah skrev 2007-05-27 20:11:12 följande:
    bananskal ska man absolut INTE kasta i naturen. De är extremt besprutade! Man ska tvätta händerna väl efter att ha skalat bananer också!
    Bananskalen går i komposten = förmultnar och blir blomjord.
    Händerna tvättar jag aldrig efter att ha skalat banan.
  • Chutzpah

men de är jättebesprutade! Gifterna kommer direkt ut i jorden och grundvatten.

• LuMa
    Chutzpah skrev 2007-05-27 20:13:37 följande:
    men de är jättebesprutade! Gifterna kommer direkt ut i jorden och grundvatten.
    Varför är det inte varningstext på dom då?
  • Chutzpah

Fråga inte mig!!

Det är inte varningstext på de flesta besprutade frukter och grönsaker (samt blommor).

• VitaRosen

Kastar inte!
    Men enligt statistiken är det 12 % än så länge av FL:arna som kastar. Det är väl deras fel att det ser ut som det gör när snön smälter.

• LuMa
    Chutzpah skrev 2007-05-27 20:16:44 följande:
    Fråga inte mig!!Det är inte varningstext på de flesta besprutade frukter och grönsaker (samt blommor).
    Ursäkta, jag trodde att du visste.
    Nej, jag vet att det inte är det och jag hade ingen aning om att dom var giftiga. Trodde i min enfald att om dom skulle vara det så skulle det komma direktiv om att man inte får slänga dom i komposten.
  • OceanGirl

Aldrig att jag slänger skräp i naturen. Tycker det ser så fruktansvärt fult ut! Hittar jag ingen papperskorg stoppar jag det i fickan eller väskan och slänger det när jag kommer hem.

• Hallonröd

Skönt iallafall att de flesta har vett i huvudet vad det gäller nedskräpning Flört

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
Svar på tråden Kastar du papper och annat skräp ute?