Skulle ni övningsköra med ett spädbarn i bilen??
http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,1079270,00.htmlläs artikeln först.. o svara på frågan ..
Nej, aldrg i hela mitt liv. Hade inte behövt läs rtiklen heller för att resonera så.
Ja, det har jag gjort ett par gånger. Vet inte hur jag skulle få tid till övningskörning annars. Men det gjorde jag ju självklart först när jag kände mig säker!
Nej jag lade in artikeln för att alla skulle förstå konsekvenserna.
Hade jag kunnat fixa barnvakt hade jag aldrig övningskört med barnet i bilen (oavsett ålder). Men det kan vara svårt som ensamstående, det vet jag själv.
Ja, mot slutet. Jag tror inte att det är större risk att något som i artikeln händer före man kört upp. Det är klart att jag inte skulle ha spädbarn med mig första gången, men när jag kände mig säker. Röstade dock fel.
Innan man har fått sitt körkort är man ingen fullfjädrad förare. Jag tycker det är lika galet att övningsköra med en bebis i bilen som att cykla med ett barn i barnsadel när man är berusad. Onödigt och riskabelt.
Måste bara få säga att i alla fall när jag övningskörde så får man inte ha med sig någon mer i bilen förutom sin handledare.
Stannar polisen dig då så vet jag inte vad som händer.
Men svaret på min fråga blir nej, hade inte kört med barn i bilen..aldrig. Men kan ju förstå de som måste men jag vet inte...
kramis
Självklart kan man förstå de som MÅSTE, men det är nog inte så många. De flesta borde kunna be en kompis eller släkting se efter bebisen under körlektionen. Men visst, MÅSTE man så har man ju inget val. Även om det är helgalet ur säkerhets synpunkt.
Men när jag tog mitt körkort, vart jag tvungen för ingen kunde passa min dotter, skulle jag då avstå att ta körkort för att jag inte hade någon barnvakt.
Min dotter följde med på varenda kör lektion.
Givetvis är man ju försiktig som attan, men det är man ju vilket fall som helst när man övningskör, körde som en 95 åring i början
Man kan inte alltid frukta det värsta i alla situationer här i livet, för hur hade världen sett ut då?
aldrig..!!! obeskrivligt korkat..!