• Buus85

Är Nattcreme bra? + Decleor

Någon som vet hur det ligger till detta med att använda nattcreme.
    Jag har hört att man får mer rynkor av att göra det och att dte inte är nyttigt för huden, någon som vet om det stämmer?

OM det stämmer, ska man använda dagcreme på natten oxå??

Någon som provat Decleors nattcremer, tänker speciellt på Decleor Baume de Nuit Rose d´Orient ?? som är för känslig hy.

Finns det nåt mer ställe på nätet där man kan skicka efter Decleor förutom på hudoteket.se?

• Svar på tråden Är Nattcreme bra? + Decleor
  • ptoa

det är tvärtom, man får näring när man sover för det är just då huden drar åt sig alla ämnen.
    Nattkräm el inte, beror på din ålder. Jag började först förra året, vid 32 år och kan inte vara utan det idag.
    Deleors krämer är rätt feta, tycker dock att du ska ta reda på din hudtyp hos ett proffs.

• Buus85

Jag har varit hos en hudterapeuft och fick veta att jag har rätt känslig hy. Så då köpte jag Decleor dagcreme harmonie + ett koncentrat som heter "Decleor Aromessence Rose d´Orient" en slags olja, och dessa produkter har varit underbara för min hy.

Men hon sa inget om nattcreme,

Är man för ung för att använda nattcreme vid 22 års ålder? För det kanske är det som många gör fel, att man börjar använda det för tidigt och att man då riskerar att få rynkor.

• ptoa

oj, alldels för tidigt...vänta lugnt i minst 5 år!

• Buus85

Aha oki, så det är altså en grej för "dom lite äldre".

Så bra då vet jag att jag inte ska inhandla det än. Jag väntar några år.

Svar på tråden Är Nattcreme bra? + Decleor