• ixxia

ni som har dreads!!!

Halloooa! Jag har nu syntetdreads men vill ha riktiga av/på mitt eget hår,,
    vill veta lite:

Hur mycket kostar det ung?
    Måste man raka av sej håret när man inte längre vill ha sina dreads?
    Hur länge tog det att göra?
    Är ni nöjda?
    Råd/Tips?

Vill ha ja med!!! Riktiga!!!
  • Svar på tråden ni som har dreads!!!
  • Enantiodromia

Det beror nog på vart du gör dreadsen hur mycket det kostar. Mina kostade 3500:- med förlängningar eftersom jag inte orkade vänta på att de skulle växa till midjelängd. Det tog väl en hel dag, alltså ungefär 8 timmar, fast det tar nog inte lika lång tid om man inte ska ha extenders... Du behöver inte raka av dig håret, du kan klippa av dreadsen 10 - 15 cm från huvudet och reda ut den biten. Man får en pagelång frisyr efteråt, dock kan håret kännas lite "papprigt" eftersom det har varit i hoptrasslat.
    Jag tycker att dreadsen är det bästa jag har gjort! SÅ bekvämt, man behöver inte stå och fixa med håret utan kan kliva upp varje morgon och ha en schysst frisyr direkt, det går att göra mycket enkla men snygga uppsättningar etc. Fråga mer om du vill!

• ixxia
    åå tack så mycket,, gud att det kan skilja så i pris, en tjej ja hörde m nu i hade gjort sina och det kosta 5500kr!!

Ditt pris va ju mycket bättre, skall höra mej för här där ja bor vad det ev skulle kosta, här i arvika är det nog ingen som gör, men i karlstad kanske,,,
    Mina fejk fick ja för 1600kr och dom måste ju göras om var 3dje 4de mån, minst, så det är ju egentligen billigare och bättre att göra riktiga, är såååååå sugen nu så ja blir tokig, haha.. vill ha nu m en gång!!!
    Räcka ut tungan
  • Enantiodromia

Jag hade också syntetdreads förut och eftersom jag trivdes så bra i dem bestämde jag mig för att fixa riktiga, har inte ångrat det en minut!

• caroline28

Bara en fråga! Hur gör ni när ni tvättar håret? Fastnar det inte en massa guck där?*nyfiken*

• Enantiodromia

Eh, vad är det för guck du menar? *också nyfiken, hehe* Och nej, det fastnar inte en massa saker i håret och man tvättar det precis som vanligt hår. Fast vanligt shampo är inte att rekommendera eftersom det innehåller en massa mjukgörande jox som gör att håret inte "dreadar" sig så bra. Speciellt dreadsshampo alltså.

Svar på tråden ni som har dreads!!!