• Losam

Kort afrohår, vad göra?

F*n jag var så trött på mitt hår efter min förlossning att jag klipte av mig håret.

Jag är mullat och har tjockt afrohår just nu typ 5 cm.
    Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut i håret och vill inte träffa folk pga det. Funderar på att sätta i långa flätor, men inte helt säker, har haft så så många gånger, vad kan jag mer göra?

Är det någon afroexpert, frisör el dyligt som vill tipsa mig vad jag kan göra åt saken? Vill helst inte lägga ner flera tusen.

• Svar på tråden Kort afrohår, vad göra?
  • Tyshaa

du kan ju flata in loshar hos nagon billigt da kan du ju i princip gora vad som helst for frisyr och farg rakt eller lockigt eller baa vagigt!

• Alvida

Eller "relaxa det" ? Större lockar, eller inbakade flätor! Om jag hade ditt hår hade jag velat göra en massa olika fresyrer, men som du säger-- det kostar shortan!

• Losam

Tyshaa: Vet du någonstans i sthlm området man kan göra det billigt?

• Mrs Moneybags

Må inte dåligt för det!
    Jag har också afrohår. Har du prövat att ha i en hårkräm plus lite olja när det är vått efter att du har tvättat det? Då borde det lägga sig i fina lockar. Det gör ju inget att det är kort, ha ett snyggt diadem framtill om du vill ge det lite form.

Ett annat alternativ är flätor eller löshår tills det har vuxit ut lite. Var då bara försiktig så att du inte går till någon som flätar för hårt så att hårsäckarna utsätts för stress (kan leda till håravfall).

Personligen kan jag inte ha flätor eftersom det känns så knöligt att sova på.

Det är jobbigt när håret växer ut, men det blir ju fint sen när det blir långt. Vad du gör, relaxa INTE!

Svar på tråden Kort afrohår, vad göra?