• Flutterby

Är brun-utan-sol-tabletter bra? Funkar de?

Ser så blek(läs kritvit) o trist ut och om jag försöker sola så blir jag så rosa/röd först innan jag blir _lite_ brun och bränner mig lätt om jag inte smörjer mig med faktor 50, typ. Funderar på att ta något brun-utan-sol-piller, finns ju en del att välja på, tex Maxosol. Är det något att ha tro? När man läser om dem så verkar det ju hur bra som helst, men har någon provar IRL?

• Svar på tråden Är brun-utan-sol-tabletter bra? Funkar de?
  • ebben

maxosol är INTE " brun utan sol" tabletter!!
    De hjälper till så huden "stärks" o tål mer sol o kan behålla färgen man får.
    Det är bra då du blir rosa röd o lätt bränner dig-det är de bra till.Stärker din hud! så den kanske tål lite mer o kan "ta till vara på färgen" då du solat!

• ebben

jag blir lätt o fort brun,bränner mig sällan!
    men har börjat ta maxosol nu,bara för att försöka få behålla färgen längre in på hösten.blir i vanliga fall snabbt blek igen så fort solen slutar vara framme.......

• Flutterby

ebben: nej, jag uttryckte mig kanske slarvigt, man måste ju vistas i solen för att få färg, man blir ju inte automatiskt brun av att käka pillren! Ja, eftersom jag bränner mig lätt så vore det kanske bra att ta sådana då.

• ebben

det är säkert bra att huden stärks lite!! så ja,tror de är bra för dig.......

• Flutterby

Det finns ju Beta-karoten-tabletter också, men det står att de ger en gul ton, det låter lite läskigt... Som om man överdoserat på morötter!

Svar på tråden Är brun-utan-sol-tabletter bra? Funkar de?