• Lakritsglassen

Libero´s badblöjor

har köpt liberos badblöjor och tycker dem är jättebra.

Har provat 2 av dem nu och tycker dem är superbra(har pool hemma så vi badar rätt så ofta och då räcker inte de vanliga badbyxorna till)
    Men eftersom att man inte badar så länge med dem så provade vi att låta dem torka.(Dock endast om lillkillen inte kissat nåt speciellt i dem såklart.)
    Detta fungerar jättebra och kan använda dem utan problem flera gånger om man låter dem torka imellan badningarna:)

• Svar på tråden Libero´s badblöjor
  • Puss och Kram

Vet du om man får ha sådana på tex babysim i badhuset. och hur sjutton fungerar badbyxor/blöjor för bebisar...

Om inte vattnet sugs upp vart hamnar då kiss och bajs. Detta är för mig en gåta...

• myskatt

Ööö, varför inte bara låta badbyxorna torka mellan baden? Eller föresten, varför måste de torka? Han ska ju iaf bli blöt?

Tänk på miljön .

Puss och Kram
    De ska hålla tätt för bajs, men de suger inte upp nåt. Man får kolla hela tiden om barnet bajsar och ta upp det på en gång.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Lillfjanten

Vi gick på Vattenhusets babysim, ej godkänt med engångbadbyxor där i alla fall, de tyckte inte att de var tillräckligt bra.

• Lejån

Där vi gick på babysim fick man ha badblöjor. De sitter ju hur bra som helst, iaf om man har rätt storlek.

• Susiepie

I går började vi på babysim då var det en som hade blöjbyxa och det var ok bara den satt tätt

• kärleksbaby

Förlåt för att jag hi-jackar denna tråd lite. Är det alltså så att blöjbadbyxor (engångsbadbyxor) är mer osäkra än de där inplastade badbyxorna? Eller använder ni vanliga badbyxor??

• bea79

Man bör inte använda blöjbyxan på babysim eftersom de kan tynga ner barnet mer eftersom de tar suger upp mer vatten... Så har jag blivit tillsagd åtminstone. Det blir mer naturligt med badbyxorna.

~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 ~
Svar på tråden Libero´s badblöjor