Hur ser jehovas vittnen på begravningar?
Tänkte bara höra om det finns ngn som är insatt i jehovas vittnen och som kan berätta hur jehovas vittnen ser på begravningar...Är det ok att gå på en begravning om man är med i jehovas vittnen?
Tänkte bara höra om det finns ngn som är insatt i jehovas vittnen och som kan berätta hur jehovas vittnen ser på begravningar...Är det ok att gå på en begravning om man är med i jehovas vittnen?
Självklart är det okej att gå på begravningar. Varför skulle det inte det? Även vittnen dör och begraver sina döda.
Jag har varit på begravningar både i våra egna lokaler och i en vanlig svensk kyrka.
jag måste passa på att fråga dig sallisen får ni vara med på begravningar i sv-kyrkan? eftersom jv annars inte får delta på skolavslutningar? eller har jag fel eller ?
jehovas får väll vara med på skolavslutningar har många vänner sedan barndomen som var med på alla skolavslutningar. och visst får dom gå på begravning i svenska kyrkan man får sörja en vänn/familjemedlem även om dom inte är med i jehovas alla kan inte ha samma tro
jag håller med dig sallisen jag försår inte varför skolavsl,har med kyrkan att göra.
Sallisen, jag maste fraga.. Varfor skulle det inte vara ok att sjunga med i psalmerna? Det ar ju sanger att ara Gud och Jesus.