• Cissi o Nattis

Dunderkur eller metod som gör magen smal fort?

Jag vill bli av med några centimeter på magen, tips?

Jag har provat cambridge och jag gick ner 4kg på 3 veckor,
    och fick en storlek mindre i jeans, men dom 4 kilo har jag tyvärr gått
    upp igen, fast jag åt nyttigt när jag la av med kuren, men jag har fortfarande
    kvar en storlek mindre i jeans, det är som att jag bara gått upp men bara  på magen,
    och det är ju inte så roligt.. tycker att jag ser gravid ut nu..

Så nu kör jag ingen speciell kur försöker bara äta nyttigt och träna, men magen vill inte bli mindre.. undrar om jag gör nåt fel för att magen inte blir smal?
    Jag vill verkligen verkligen bli av med den nu till sommaren, men vet inte hur,
    har kämpat länge men märker ingen skillnad just på magen.

Jag äter inte alltid bara nyttiga saker, men jag håller verkligen igen med godis och sånt, men det kanske krävs att sluta med det helt för att få mindre mage??

• Svar på tråden Dunderkur eller metod som gör magen smal fort?
  • Momarorie

Jag tror tyvärr att sluta helt med godis och sötsaker kan hjälpa endel. Sen är det väl situps och sånt som hjälper.

Vill oxå få smalare mage, såjag skulle med vilja ha några bra dundertips.

En del är för dumma för att ha ångets. Det är smart
  • Fluffguf

Det kanske kan hjälpa att träna upp magmusklerna ordentligt så att du får bättre hållning.

• Momarorie

Sen är det ju alltid bra att träna upp alla musklerna. Det gör ju att ämnesomsättningen i kroppen ökar och då brukar man gå ner lite, samtidigt som kroppen blir fastare

• Eller

om man använder gördel eller korsett för att hålla in magen efter förlossningen, försvinner den putande magen på nolltid. här är en som gick upp hela trettio kg, och lyckades gå ner trettioen efter fem månader.

• Momarorie
    Eller skrev 2007-05-28 21:02:00 följande:
    om man använder gördel eller korsett för att hålla in magen efter förlossningen, försvinner den putande magen på nolltid. här är en som gick upp hela trettio kg, och lyckades gå ner trettioen efter fem månader.
    bra jobbat. Grattis
  • Cissi o Nattis
    Eller skrev 2007-05-28 21:02:00 följande:
    gördel, korsett vart köper man det?? Skrattande
    ska man spänna åt den så mycket som möjligt då?
    min dotter föddes för 8 månader sedan, hoppas att det inte är försent,
    hur länge använde du den?
  • Eller

Det är nog försent tror jag....hela poängen är att man ska hjälpa magen/livmodern att dra ihop sig medan den själv håller på med det. Förr i tiden gjorde alla kvinnor det. Och i vissa kulturer gör de det fortfarande. När min kompis frågade om hon skulle använda gördel direkt efter sin förlossning blev hon avrådd.

Jag köpte en sån där gördel som är till för folk som har gjort magoperationer från sjukhusets hälsokostbutik. Den satte jag på dagen efter förlossningen. Kändes himmelsk för min rygg som fick stöd. För varje dag krympte magen och efter 5 dagar var gördeln alldeles för stor. Så jag köpte en gördel från twilfit, såg ut som en cykelbyxa. Veckan därefter köpte jag en trosgördel från Lindex som var riktigt tajt. Första dagarna hade jag på mig gördeln större delen av dagen. Det hjälpte verkligen....

8 månader efter hjälper bara gördeln om du har på dig den jämt och ständigt, vilket gör att du inte orkar äta så mycket eftersom den trycker för hårt på magen, så att du börjar äta som en fågel.(ha ha ha) Lycka till!

Svar på tråden Dunderkur eller metod som gör magen smal fort?