• Tuplan

Svensk sketch på 80-talet kanske?!?!

Det var en sketch som gick på tv några gånger får en himla massa år sedan och det var några piloter(svenska skådespelare) som hade tråkigt och lekte högtalarna ute i planet. Typ gå till Exit dörren men behåll säkerhetsbälterna på.....
    Vad heter den och vilka var skådespelarna?

• Svar på tråden Svensk sketch på 80-talet kanske?!?!
  • Pruppfia

dom som gjorde den var Magnus och Brasse, finns på utgiven på cd nuförtiden, tror cd´n heter Magnus och Brasse live, eller nåt i den stilen. Finns ju en till som heter Varning för barn, där Magnus har en monolog som låter som en politisk/facklig manifestation fast han ska föreställa 8 år, också riktigt kul!

• Pruppfia

Tro´t eller ej, men jag har faktiskt sett cd skivorna på Rocks..

• Pruppfia

(Tillägg: fackliga manifestationen går ut på att han inte fick som han ville för sina föräldrar, och sen kom syrran och sabbade med...)

• K som i katt

Jag tror TS tänker på en sketch med Lasse Berghagen och Bosse Parnevik, och att Pruppfia tänker på sketchen Flygkaptenerna som är kanon. Skåne och Danmark är fullt av flygplatser: Sturup , Kastrup, Glistrup och Bedrup.

• Tuplan

Herr Katt jag tror att du har rätt. Jag skall genast youtuba för att se om jag kan hitta den.
    Tack

Svar på tråden Svensk sketch på 80-talet kanske?!?!