• Nannalie

Finns det några tecken på att man väntar tvillingar...

Jag får snart fnatt jag har bara fått för mig att det är två små i min mage.Det känns som allt tyder på det. Men man vet ju aldrig det är kanske bara inbillning.

Finns det några tecken på att man väntar mer än 1 barn?

• Svar på tråden Finns det några tecken på att man väntar tvillingar...
  • kim mi
    jag vet faktiskt inte, men jag inbillade mig också att där var två nu i andra grav. men jag gjorde ett vul för ett par veckor sedan och det var bara en...
    Såg att du ska ha i november, jag med. Vilket datum är det beräknat än så länge?
  • Nannalie

Den 14 november, det känns så långt till UL vi får inte göra något vul där jag bor. Så vi får vänta till v 19.

• MallaMojs

En del menar att man kan må mer illa men det verkar inte stämma om man frågar runt. Skillnaden för mig var nog bara att jag hade gryyym mens/växtvärk i början, och så blödde jag en hel del från början till vecka 16 (men det är nog ingen kännetecken så)...

Tvillingtjejjer **vecka 33**
  • nitedrive

Jag trodde också att det var två nu,men det visade sig tack och lov vara fel

• Fru Indosaurie
    Nannalie skrev 2007-05-28 11:32:37 följande:
    Den 14 november, det känns så långt till UL vi får inte göra något vul där jag bor. Så vi får vänta till v 19.
    Du kan väl boka vul på en privatklinik? eller finns det inga såna?
  • Nannalie

Närmaste privatkliniken är i göteborg och det är 7 mil dit. Så det känns lite omständigt. Men det är bara till att vänta 2½ vecka till sedan får vi veta.

Det känns lite jobbigt att bli besatt av en sådan tanke. En teori jag funderat över själv är att under första graviditeten läste jag precis allt jag kom över så nu finns inget "nytt" kvar att läsa. Men att läsa om tvillingar det är ju helt nytt så det kanske är därför jag blivit sån nu.

Därför kanske jag letar tvillingtecken...

• MallaMojs

Verkar vara en hel del som tror att de väntar tvillingar, av en eller annan anledning - har sett en massa sånna trådar... Lite skumt tycker jag om man inte har det i släkten (eller IVF:at som jag), men å andra sidan så menar ju många som fått reda på att det är två att de känt det på sig innan...

Tvillingtjejjer **vecka 33**
  • Nannalie

Jag har det i släkten

1. Mormor väntade tvillingar

2. Gammel mormor fick tvillingar

3. Gammel mormors mamma fick två tvilling par varav gammelmormor var tvilling själv.

• Nannalie

två äggs tvillingar alltihop

• isis8080

jag har det i släkten också sedan växte min mage otroligt fort men jag hade ändå inga misstankar om tvillinggraviditet utan jag fick reda på det först hos min gynekolog när jag var i vecka V9.

Jag går hos privat läkarhus...jättenöjd är jag faktiskt.

Svar på tråden Finns det några tecken på att man väntar tvillingar...