• Anonym (Magen)

Varför försvinner inte min Gravid-mage?

Jag var gravid för snart 7 månader sedan..
    Saken är den att jag har fortfarande en
    liten gravid mage kvar..
    Vad ska jag göra för att bli av med den?
    Jag blev snittad och mitt barn kom 2 månader
    för tidigt, kan det ha något med saken att göra?
    Jag vill verkligen bli av med magen nu,
    har ju gått så lång tid...

• Svar på tråden Varför försvinner inte min Gravid-mage?
  • Anonym

Tränar du nåt? Bygger upp mag- och ryggmusklerna igen? Hur gör du med mat- och motion? För jag tror ju inte att en gravid mage bara "försvinner.."

• Anonym (ärftligt?)

tror det är ganska ärftligt. jag födde barn för snart ett år sedan men har mycket mage kvar. fast mig stör det inte så tokmycket..gör inget om det syns att jag genomgått en graviditet och fött barn.

• Anonym (Magen)

Jag vet inte hur jag ska hinna få in träning i min vardag..
    Men jag är ute och går mycket, men det känns inte som det
    räcker..
    Har du några tips på några enkla övningar man kan
    göra hemma?

• MKE06

vad gäller snitt så tar det tid innan magen försvinner och magmuskler och annat återgår till sin ordinarie position.
    Jag snittades för 13 månader sedan och mina magmuskler har fortfarande inte gått tillbaka.

Förösk att få in situpps i vardagen iallafall, det kan hjälpa plus att du går och vardagsmotionerar.

• Anonym

Jag jobbar också på att få bort min mage. 5 månader sen förlossningen nu. Jag försöker att få in träningen i vardagen genom att ut och gå osv. Men visst, det räcker inte alltid. Jag har börjat ut och springa ett par kvällar i veckan. Skönt att komma ut själv en stund och så får liten vara hemma med sambon. Springer en 30-45 minuer och när jag kommer hem gör jag raka och sneda situps, lite övningar för ryggen, och lite tricepsövningar. Stretchar. Tar max 1 timme. Så 2 timmar i veckan då kanske det tar. Det är ju ingeting egentligen.

googla lite på träning och fintness efter gravisditet så hittar du kanske mer konkreta övningar som passar dig.

Lycka till!

Svar på tråden Varför försvinner inte min Gravid-mage?