Vad är det för rör/slang som sticker upp vid huset??
Jag och min väninna undrar så vad det är för rör/slang som vi har sticker upp under hus resp. garage???? Vi har likadant vid våra hus.
Tacksam för svar!
Jag och min väninna undrar så vad det är för rör/slang som vi har sticker upp under hus resp. garage???? Vi har likadant vid våra hus.
Tacksam för svar!
KAn vara avluftning till dräneringsrör?
Ja, vi var inne på det. Men hennes är igentejpat....
Fler förslag?
Något fördraget rör för eventuellt framtida bruk..?
Hur menar du med "sticker upp under" förresten?
Venusmannen kan ha rätt; speciellt om det inte finns någon slags huv på det, det KAN också vara så att anledningen till att det är tejpat är helt enkelt att det tejpats för att inte få gjutning i det (Om nu änden ligger i närheten av gjutet område. Sedan har byggarna glömt/struntat i att ta bort tejpen. Å andra sidan; om det
Speciellt om det är ett relativt nybyggt hus, man lägger minimal tid på att smacka ihop ett hus och har nästan ingen tid alls för det minsta extrajobb...
Det sticker upp från marken nära husgrunden........fjong bara rakt upp. Hennes är lite grövre än det jag har. Mitt är ett smalare, svart gummirör typ. Eller slang liksom.
Diameter ca?
Är det rent nya hus; alla installationer klara o s v?
Gamla hus från 70-tal. Mitt är inte bredare än ca 5-7 cm dm. Hennes är något bredare. Men jag kan tänka mig att det kan vara nån avluftning. Vårt är ju satt bakom garaget och hennes vid husgaveln där de haft ett vedskjul (kanske för att det var bästa platsen för att täcka det också). Nu har de tagit bort vedskjulet varpå det röret/slangen sticker ju rakt upp. Hur snyggt är det med plattor runt och en slang rakt upp...ha ha
Hmmm, hur högt upp går slangen då (ovanför markytan, alltså?) Känns som avluftning... men är din slangände helt öppen..?!
Måste ut och kolla....*springer ut*
Svart smalare rör, ca 30-40 cm ovan jord intill garagevägg.