• nina1977

Grönt hår?

Hej!! jag gjorde slingor för några månader sedan (ljusa) Dom var blonda o fina ända tills nu, då dom skiftar i en grön nyans. Och eftersom att jag inte vill ha grönt hår så undrar jag om någon vet en bra färg att färga över dom med? Tänkte gå o köpa färg efter jobbet.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Grönt hår?
  • korven72

Har du egen brunn??? Har man koppar i vattnet kan håret bli grönt. Testa silverschampo innan du färgar över dom...

Ibland kan håret bli mossgrönt om man itne har rätt färg...

Kolla med en salong innan du färgar...

• nina1977

Ja vi har egen brunn, jag vet inte om det är mkt koppar i vattnet, men det är möjligt. Vi har bara bott där i en månad nu och det var sen dess det blev grönt

• Dixy

Ni kanske bör kolla upp det. Tänkte att det kanske inte är bra att dricka vattnet om det är för mkt koppar...

• korven72

hmmm klurigt med koppar. Håller med om att ni bör testa vattnet...

• Kakan83

LÅter som det är koppar i vattnet ja!
    Jag hade inte börjat färga håret själv utan å gå till frissan. Det kan bli kaos. Köp silvershampo, hjälper inte det gå till frissan!

• obelix

Beror säkert på att ni har egen brunn då... man kan visst köpa nått test man tar själv och lämnar in för analys, vet att svärmor gjorde det... kan nog vara bra om ni har småbarn..

• myspysan

Silvershampo hjälper inte så mycket om det är grönt. Skaffa ett djuprengörande shampo för att "rensa" hårstråna på det gröna och gör inpackningar (shampot torkar ut det) Visa upp det för en frisör på plats för att få rätt diagnos på det.
    Jobbar som frisör, och det är inte alltid man kan fortsätta med ljust om det beror på det egna vattnet. Tror att man kan skaffa filter av något slag för att få ordning på det.

mamma till en liten goding och syskonförsök igång...
  • UllaBella

Jag har också haft grönt hår! När jag bodde hemma hade vi egen brunn, så det beror nog på den!

Har ni barn eller funderar på att skaffa, så tycker jag absolut ni ska ta vattenprover, om inte så för eran egen skull..

Innan vi köpte hus, med egen brunn så tog vi vattenprover och lämnade in till nåt lab. Vi fick provflaskor och sånt av dem. Det kostade ett par tusen, men var väl värt pengarna. Vi hade för högt värde av radon, så vi investerade i en radonavskiljare. Den renar vattnet på "allt skit", inte bara radon. Kostar förvisso en del, men värt att kosta på för att få bra vatten!

• UllaBella

kan tillägga att de vi köpte huset av, så var två i familjen blonda, och hade gröna skiftningar i håret!
    Jag har inte haft såna problem tack vare radonavskiljaren!

Svar på tråden Grönt hår?