• Mia o Wille

Blue star, Viva blue.. (Alcudia)

Någon som bott på det hotellet el något i närheten? Har läst lite trådar här om Alcudia och skrivit nåra själv.. Och i dag läste jag att stranden vid hotellet där vi ska bo inte är så bra? Och utbudet med resturanger är väldigt dårligt? Och att det är himla dyrt i just detta område? Är det finare strand osv in mot själva hamnen? JÄTTE tacksam för svar..

• Svar på tråden Blue star, Viva blue.. (Alcudia)
  • fitforfight

Hej

Jag har jobbat på det hotellet i 6 månader -99 .Det är ett jättefint hotel ,me fina pooler bra mat osv.

Då var det inget som helst fel på stranden som bara ligger på andra sidan gatan.

Restauranger var inte heller ett problem. Det finns många bra ställen att gå till speciellt om man går små turer in bland dom andra hotellen på väg in mot "stan". Skulle det var så att man inte gillar området utanför hotellet så är det ju bara att promenera en bit in till stan.

Att det skulle vara prisskillnad var inget jag la märke till då ,men det va ju några år sedan.

• Venusmannen

Jag har inte bott på exakt det hotellet, men har koll på var det ligger. Det är ju på vägen söderut, mot Can Picafort. Hotellen som ligger där ju lite mer utspridda, och av mer resortkaraktär med mindre fokus på just stranden.

Huvudstranden i Puerto de Alcudia, med strandpromenaden, stort utbud på restauranger och nöjen ligger ju som sagt lite närmare hamnen. Men det är ju gångavstånd, om än en bit.

• Bunny

Vi kom hem i lördags från Alcudia, bodde på Ses Fotges några hundra meter från Viva Blue. Vi var inne på Viva Blue och tittade - det var jättefint! Perfekt för barn. Ses Fotges låg precis på stranden, jättefin strand! Finns flera restauranger i området, fast de är kanske inte genuint spanska även om de har spansk mat. Om ni reser med små barn tycker jag det är ett bra val, om vi hade rest ensamma utan barn hade vi valt ett hotell närmare staden. Vi tog taxi till centrum kostade ca 8-9 Euro.

Svar på tråden Blue star, Viva blue.. (Alcudia)