• nina1977

Grönt hår!!!

Hej!! jag gjorde slingor för några månader sedan (ljusa) Dom var blonda o fina ända tills nu, då dom skiftar i en grön nyans. Och eftersom att jag inte vill ha grönt hår så undrar jag om någon vet en bra färg att färga över dom med? Tänkte gå o köpa färg efter jobbet.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Grönt hår!!!
  • Plankis

Mitt hår blir grönt av vattnet där jag bor HELT värdelöst! Men det finns bra schampon hos frisörer som tar bort det gröna. Askorbinsyra fick jag också tips om. HATAR Usalas vatten som förstör mitt fina hår

• Skånepinglan

Det finns en massa bra schampoo som tar bort de metaller som kan finnas i vattnet. Alltså de ser till att de inte sätter dig runt hårstråna. Jag har samma problem och har köpt schampoo och balsam från Lánza. Det är ett slags sommarschampoo som även innehåller solskydd. Flaskorna är grönblåa. (Inte billiga förstås.)

• nina1977

nä, men jag färgar gärna mitt hår! Finns det nån färg man ska undvika när det är lite grönt??

• Michan26

Det är bara röd färg som tar bort grönt i håret, tyvärr.....

• Plankis

ja det där med å färga, behöver inte göra att de gröna försvinner. som Michan26 säger, bara röd färg som tar bort det gröna.

skånepinglan: skriv jättegärna vad dom schampona heter, har inte ngt emot att få betala en slant ifall att dom skulle hjälpa.

• Pnyxtra77

Matrix har ett schampoo som tar bort det gröna, lite dyrare, men otroligt drygt. Bikarbonat är ett annat alternativ.

• Augusti Blomman

jag fick grönt hår pga att vi hade källvatten där vi bodde. läste på nån sida att man skulle göra en inpackning med ketchup, men det vågade jag mig aldrig på. Men efter att jag blekte mitt naturligt blonda hår försvann det gröna och kom inte tillbaka. Men det är säkert olika från person till person

• gagge

Håller med Pnyxtra77... kommer dock inte ihåg vad shampot heter med säljs i frisörsalonger, från matrix...
    Det kan man använda både om håret blivit grönt av koppar som kommer från vattenrören där man bor eller om man badat i klor vatten... tänk bara på att ha ett bra balsam efteråt och gör inpackning 1 gång i veckan, håret blir ganska torrt av det shampot med det hjälpet efter ett par tvättar.... åter kommer om jag kommer på namnet.

• Plankis

ja ni får jättegärna kika på namnen

• Skånepinglan

Hej igen!

Schampot som jag använt heter: "Swim & Sun" från L´ANZA. På flaskan står det som vanligt en himla massa olika: bl.a. "Daily Chelating Shampoo". Det är solskyddsfaktor 30, flaskan är grön-blå med gul kork. Texten är gul. Nu hoppas jag att de som vill lyckas hitta detta schampo (och balsam).

• MeandHim

Annars kan du köpa bikarbonat och blanda ut en matsked i ett glas med vatten. Det rensar bort metallerna.
    Spola vattnet ett bra tag innan du tvättar håret då sköljs dom värsta metallerna bort.

• Plankis

tror nästan mer på ett schampo som skånepinglan sa men klart man kan testa bikarbonat också. askorbinsyra har ja också prövat.. men håret blev ju sååå TORRT.

Svar på tråden Grönt hår!!!