TATUERING!
HEJ
Jag har planerat att tatuera mig nästa helg.
Tror ni attdet läkt så jag kan bada och vara som vanligt till sommaren? Eller är det bättre att vänta tills efter sommaren?
Tacksam för svar
/Manuella
HEJ
Jag har planerat att tatuera mig nästa helg.
Tror ni attdet läkt så jag kan bada och vara som vanligt till sommaren? Eller är det bättre att vänta tills efter sommaren?
Tacksam för svar
/Manuella
De rekommenderar att inte sola eller bada i minst 2 veckor . Men om du menar mitt i sommar alltås mitt på nui eller början på juli så går de väl bra. så länge du inte har någon skorpa kvar i tatueringen
Du ska inte sola med en ny tatuering,det förstör den...
Så om jag gör den till helgen, så bör den vara läkt till bad säsong??
Med detta svenska väder är det ingen fara. Vart ska du ha den?
NEJ!
Jag ska ha den på anklen.
FIAFLOPP: eftersom jag även är nybliven mamma, så kommer jag inte ligga och stekas i solen . Utan sitter nog mest i skuggan med dottern. Jag undrade mest om man kan befinna sig utomhus i sol (inte solning) med sin tatuering. Och om jag kunde bada
Alltså du kommer att kunna bada efter att de har läkt alltså när skorpan är helt borta men medans du har en skorpa så ska man helst inte bada i saltvatten, i pool eller i sjö. infektionsrisken finns. Eftersom i självaverket är det ett står du har orsakat så kan de bli infekterat och då bli jätte fult. Så visst kan du sitta i skugga men jag skulle inte rekommendera att du badar så länge du har skorpa kvar.
ett står =ett sår ska det vara hehe
Jag har gjort alla mina tatuerinagr i början av sommaren. och har inte kunnat sola när den är färsk då. men efter att skorpan är bort ska de gå att bada och sola men man ska alltid smörja tatueringen.
Jo visst vädret kanske inte är den bästa men de skulle bli riktigt varmt i juni och juli. så att utsätta känslig hud för stark sol är inge bra
Solen bleker färgerna men jag lägger ner nu eftersom TS inte vill höra.