Ät inte hajfenssoppa!
Kinesernas grymma slakt hotar hajbeståndet!
känsliga bilder
http://www.aftonbladet.se/#
Kinesernas grymma slakt hotar hajbeståndet!
känsliga bilder
http://www.aftonbladet.se/#
Inget som förvånar mig... tur att man är vegetarian!
Oftast så innehåller hajfenssoppa INTE hajfenor. Iallafall inte där jag jobbade...var vanlig fisk eller krabba eller något sådant. (Chefen sa att hajfenor är dyra, men att dom behåller namnet ändå, "hajfenssoppa").
Har aldrig ätit den ändå. (Mcket jag inte ätit fast jag jobbat på kinarestaurang).
ser inte något om hajar??? är jag blind?
cheera: tror man brukar kalla det falsk hajfenssoppa, det är vanligast här i alla fall... vi dödar väl inte så många hajar i sverige, åt andra sidan har vi inte så många heller
Ute i kanten.Det är webb tv.
Därför blir det inte direktlänk.
Det exporteras tyvärr hajfenor också från KIna.
Det nämns i inslaget.
Hrm hrm
Då måste jag vara en mycket elak person som ätit både val och haj.
För att inte tala om alla grisar och kor och kycklingar som fått sätta livet till.....
tedden:
hajar är utrotningshotade å de skär av fenan och sen slänger tillbaka dem så de drunknar.
men det här är ju ingen nyhet! det var länge sen det kom upp första gången.. Men det är ju bra att fler kanske får upp ögonen för det!
hajfensoppa och all form av djurplågeri har upprört mig sen jag gick på lekis. alltid varit superförtjust i just hajar och hur djur över lag har det. jag är glad att det uppmärksammas!
Har försökt pränta in detta i folks skallar sen år 1996 !
wellpapp:
På restaurangen jag jobbade så hette den bara "hajfenssoppa" fast den inte innehåller just hajfenor. Kanske ska gå dit och proppsa på att dom ska byta namn
MansonDust:
tack! fler som du behövs! var på en kinaresturang runt 1996 å nån beställde hajfensoppa. hade sån lust att slå menyn i huvudet på den kvinnan. tur att jag även som tonåring hade spärrar.
No affence, men era dumma våp!
Man importerar inte hajfenor från Kina. Man importerar från Japan eller Taiwan, möjligtvis Costa Rica.
Och, dom "drunknar" inte, dom förblöder. Shit, det visar ju på intelligensen här.
Du gör bra reklam för djurrättare.