• Bubbmom

vad har ni?

Hej,

vad har ni för bil/bilar? Vi har så svårt att veta eller bestämma vad som är bra eller inte bra. Vi gillar inte stora bilar, men kombi är väl alltid bäst med barn!? Någon som inte har kombi och har nåt att säga om dem?

Mvh, Mia

• Svar på tråden vad har ni?
  • Timotheos

Jag kör en VW Passat TDI. Sedan-modellen. Den är svindyr att skatta (6000/år) men kostar bara 6 kr milen i soppa. Jag har (hade) inga problem att få in en barnvagn i bagaget men sen var det ganska fullt. Ett par matkassar kunde vi ju trycka in men inte så mycket mer. Nu har vi bara en halvstor sulkyvagn och har massor med plats till annat.

• Bubbmom

Vad hade ni för vagn innan den då?

• Timotheos

Ingen aning vad den hette. En vanlig rätt stor barnvagn.

• Panna82

Vi har en Nissan Almera. Vår Brio Kombi gick in om man tog av hjulen, det är lätt att ta av hjulen men det fick inte plats så mycket annat i bagageluckan.

Nu har vi en Brio Race som går in utan problem samt att det finns lite plats över till annat.

• Grådan

Har eb BMW 523 touring, fubkar fint med vagn o lite annat. Det som är knas är ju att vi har hund o snart ska ha en till....hmm funderea på en KIA carens istället. Dock med skinn-klädsel....har det i BMW:n o det är guld värt med småbarn

Har en Passat sedan också funkar kanon som andra bil, klarar vagnen men inte mycket mer....

• Grådan

Många stavfel...sorry åt äpple samtidigt

• Alkemisten

Volvo v50 flexifuel. Det är en mindre kombi. Känns bra att det är en miljöbil. Vi tankar alltid med etanol.

• Grådan

Sorry....många stavfel, åt äpple samtidigt

• sara sofia

Vi har klarat oss bra utan kombi. BMW 523, stort bagage. Vagn ryms!
    Bagaget på vår BMW är större än kombiutrymmet på vår gamla bil, audi A4.
    Erkänner att förra sommaren när vi var på bilsemester med barnvagn muttrade jag lite, men det var för att jag ville shoppa mera på IKEA och det rymdes inte riktigt....

• game set match

Passat TDI kombi - har haft kombi de sista 10 åren och skulle aldrig vilja vara utan.
    I mitt tycke är det lite pensionärsvarning på sedanbilarna. Men som sagt - vi är alla olika.

• killotjejmamma

Vi har en bmw 3 serie touring den är liten och snabb (en aningen för liten när man har barn men det törs jag inte nämna i min sambos närvaro)hihi innan hade vi en mercedes e klass kombi urstor ur bra rekomenderar den varmt

Svar på tråden vad har ni?