• Lantani

adressändring när? pris?

Jag och min pojkvän flyttar ihop nu 1 juni. Kostar adressändringen? Eftersom båda våra föräldrar bor på den gamla adressen behöver vi då eftersäd post iaf? Hur långt tid tar det
    innan? ändring är gjiord?

• Svar på tråden adressändring när? pris?
  • Panna82

Om du inte vill ha eftersänding räcker det att du meddelar Skatteverket.
    Annars kostar det 370:- för eftersändning i ett år.

• Lantani

Nu är både jag och min pojkvän under 26 så då blir det bara 190 kr per person! :) men hur länge behöver man ha eftersändning av post?

• Cuthalion

Det är ju upp till Er. Fungerar det lika bra att hämta den på Er nuvarande adress kan Ni strunta i eftersändingen. Annars så beror det på hur snabbt Ni meddelar den nya adressen till samtliga nya företag samt att alla räkningar rörande den gamla adressen är klara.

• Lantani

okej tror ändå vi tar eftersänding då mina föräldrar väldigt gärna vill kolla vad det är i breven.

• Lantani

På andressändring står det att man ska legitimerasig med bankid eller studentid under student id står det följande: Användning av Student-, CSN-, Mecenat eller Membitkortet gäller som legitimation för din ändring av postadress, som därför kan träda i kraft inom 2 arbetsdagar. Du får dock hem en ifylld blankett för flyttanmälan som du kontrollerar, skriver under och skickar till Skatteverket i bifogat svarskuvert.

Bank id har jag inte. hur gör jag?

• Panna82

Då fyller du bara i som vanligt så får du hem blanketter som du skriver under och returnerar.

• Lantani

Skaffade bank id så nu är min adressändring klart. snabbt och enkelt.

Svar på tråden adressändring när? pris?