adressändring när? pris?
Jag och min pojkvän flyttar ihop nu 1 juni. Kostar adressändringen? Eftersom båda våra föräldrar bor på den gamla adressen behöver vi då eftersäd post iaf? Hur långt tid tar det
innan? ändring är gjiord?
Jag och min pojkvän flyttar ihop nu 1 juni. Kostar adressändringen? Eftersom båda våra föräldrar bor på den gamla adressen behöver vi då eftersäd post iaf? Hur långt tid tar det
innan? ändring är gjiord?
Gå in på www.adressandring.se så får du svar på alla dina frågor.
Det är bra att eftersända posten ändå.
Om du inte vill ha eftersänding räcker det att du meddelar Skatteverket.
Annars kostar det 370:- för eftersändning i ett år.
Nu är både jag och min pojkvän under 26 så då blir det bara 190 kr per person! :) men hur länge behöver man ha eftersändning av post?
Det är ju upp till Er. Fungerar det lika bra att hämta den på Er nuvarande adress kan Ni strunta i eftersändingen. Annars så beror det på hur snabbt Ni meddelar den nya adressen till samtliga nya företag samt att alla räkningar rörande den gamla adressen är klara.
okej tror ändå vi tar eftersänding då mina föräldrar väldigt gärna vill kolla vad det är i breven.
På andressändring står det att man ska legitimerasig med bankid eller studentid under student id står det följande: Användning av Student-, CSN-, Mecenat eller Membitkortet gäller som legitimation för din ändring av postadress, som därför kan träda i kraft inom 2 arbetsdagar. Du får dock hem en ifylld blankett för flyttanmälan som du kontrollerar, skriver under och skickar till Skatteverket i bifogat svarskuvert.
Bank id har jag inte. hur gör jag?
Då fyller du bara i som vanligt så får du hem blanketter som du skriver under och returnerar.
Skaffade bank id så nu är min adressändring klart. snabbt och enkelt.