• Ekorrfamiljen

Kul grejer till 30-årsfesten!!?

Ja, det är bara att inse att 30-årsdagen med tillhörande fest närmar sig med stormsteg.

Jag har planer på att ha Öppet Hus (barnvänligt) och bjuda på lite smörgåstårta (shit! jag börjar bli gammal) och lite annat smått och gott. Sen tänkte jag att det vore roligt med lite aktiviteter så att folk får mingla, kan prata ihop sig och lära känna varandra och mig!

Har ni några bra tips på "lekar", frågor man kan ha i en tipspromenad och gärna lite förslag på tema på festen och dekorationer och sånt?

Jag bor på Gotland och har beställt bra väder!

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Svar på tråden Kul grejer till 30-årsfesten!!?
  • JejDii

Du kan väl ha nåt tema på festen? Typ 70-tal eftersom det är väl då du är född *räknar i huvet men tappar bort mig såklart, men vet att det är 70-nånting*
    Då kan ju folk klä sig lite roligt, spela lite gammal musik...

• JejDii

åååh glitter och glamour! Jag kommer!!

• Ekorrfamiljen

Haha! Jo, glitter & glamour är ju faktiskt inte helt fel såhär i småbarnsmamma-träsket med mysbrallor och slappa t-shirts som hemma-outfit.  Det där hörde ni inte va?

JoN: Jag är född 1977 (fyller 30 you know) och du är såklart välkommen om du har vägarna förbi.

• Ekorrfamiljen

Tack Mumsen!! Det där med tipspromenad klurar jag lite på nu! Ska se om jag hittar fler spännande lekar där, det verkar vara en kul sida.

• Piri

På sambons 30-årsfest hade vi karaoke. Alla utom jag tyckte att det var jättekul! Eller ja.. Jag tyckte väl oxå att det var jättekul - när alla andra sjöng och gjorde bort sig!

Kanske ska tillägga att karaoken kom fram efter maten och efter att eventuella barn gått och lagt sig.. Och efter en viss mängd alkohol! Men det blev faktiskt ett kul sätt att umgås!

Annars är väl femkamp ett bra sätt att umgås över åldersgränser? Om man delar in lag och har lite grenar där även barn har en chans att göra bra ifrån sig....

• Ekorrfamiljen
    Piri: Hmm, karaoke låter kul, men det ska ordnas praktiskt också.. *funderar* Ja, kanske!

Jo, femkamp låter som en bra idé!! Vi kan ju köra lite gotländska "idrottsgrenar". Vad snälla ni är som kommer med tips, det är lättare att få igång tänkandet själv då.
  • Mumsen

Här finns det många lekar, frågesport m.m

Några exempel:

Gissa namn - facit.

Då han förekommer i gåtan blir svaret ett pojknamn och när hon
    förekommer är det ett flicknamn.
    1. Säger inte nej när man trampar på honom...................................Stig

2. Honom får man ut det mesta av...................................................Max

3. Gör det under oväder....................................................................Oskar

4. Hon är även en färg.......................................................................Rosa

5. Den korta mamman kallas så.......................................................Lille-mor

6. Han är Gud nummer två................................................................Andreas

7. Tar han på Gotland till mineralsamling.........................................Ö-sten

Röv-krauk
    En Gotländsk kul lek, både att utöva och att titta på. Helt utan rekvisita!
    Två personer lägger sig sida vid sida på rygg. De skall ha huvudet åt varsitt håll och kroka i varandras armar rejält.
    Då tävlingen börjar höjer båda sitt ben närmast motspelaren. Leker går nu ut på att, med kraft (och list) kroka runt sin motspelares ben, trycka sitt ben neråt mot backen så att motspelaren följer med och slår en kullerbytta! Det blir roligast med jämnstarka par.

hem.passagen.se/annaxx/index.htm

• Ekorrfamiljen

Hihihi! Andre as ska det väl vara på nr 6, men jag förstår principen. Såna lekar gillar jag (och min syster o far) så det vore nåt. Man kan tävla i lag kanske?

Svar på tråden Kul grejer till 30-årsfesten!!?