• Livia2

Bra akupunktur i Stockholm?

Efter att misslyckts med IVF nr 2 vill jag göra allt som går för att nästa försök ska gå vägen. Eller på egen hand innan dess...

Finns det någon som har bra erfarenheter av bra akupunktur i Stockholm, tips efterlyses!!! Gjorde du under IVF behandling eller innan?
    Måste också få fråga, har ni lyckats bli gravida, eller hört andra bli det...?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Bra akupunktur i Stockholm?
  • Miss geisha

Hej!
    Min chefs bror och han fru har med hjälp av docktor Nie fått hjälp med båda sina barn efter flera års kämpande med det ena och det andra.
    Hon finns i sthlm och jag tror det e på Lidingö och ska enligt hörsägen vara bäst.
    Hon har hjälpt flera bekanta med olika saker som hud och diet problem mm
    Min chef sägeratt när det är dax att skaffa barn ska hon gå direkt till docktor Nie.
    Hoppas det är till lite hjälp iallafall!

• flaxa

Har precis samma efterlysning som Livia2 (alltså; bra akupunktörer i Sthlm).

Jag har försökt få kontakt med Nie i flera dagar utan resultat, har oxå hört att hon ska vara väldigt bra.
    Här finns hon om du vill vara med i min "Jaga Nie-klubb" :)

Shanghai Akupunktur, Hud & Hälsovård, Stora Essingen
    08-6578887

Dessvärre har jag inte hittat någon hemsida. HOn har telefontid mellan 13-15, om jag lyckats komma fram har en telefonsvarare svarat... suck
    Vet någon fler bra akupunkturer i Sthlm, gärna någon som är möjlig att kontakta..

Lycka till Livia2!

• Livia2

Tusen Tack Miss baby och Flaxa!!

Jag har också tidigare hört talas om Dr Nie. Har ni någon aning om pris? väntetid?

Hoppas också få tips om fler alternativ!

• Miss geisha

Inga exakta priser men jag minns att jag blev förvånad att hon inte var dyrare.
    Kan ni inte åka förbi hos dr nie?
    Jag vill så gärna att ni ska få tag på henne, hon verkar så bra.

• Pantern2

Hej!

Jag har varit hos Marietta på Barnhusgatan vid Norra Bantorget.
    Tidsbokning och frågor
    Mottagningen 08-20 26 65
    Marietta mobil 070-671 44 48
    Tobias mobil: 070-490 81 31
    E-post info@akupunktur.se

Tycker att hon är en trevlig och kunnig person som hjälpt många som har fungerande ägg, det krävs ju för att det skall funka med akupunktur. Men det vet man ju inte alltid, så det är bara att testa.

Lite mycket folk däribland och kan vara lite körigt mellan patienterna tycker jag, det verkar som hon bokar för många på en gång och har lite trång lokal. Men hon är en positiv och rak person.

• Livia2

Tack Pantern2, surfade in på deras hemsida och den gav hopp!
    Vad kostar en behandling? Har du gjort behandlingar vid IVF?

Tack Miss Baby, så gullig du är!! Ja, i nuläget är jag beredd att testa allt, och kosta får det också göra. Det svåraste är att kombinera behandlingstider med job och resa dit... Stockholm är stort!

• Eliis

Flaxa... Jag går med i din klubb! Får jag inte tag i henne så åker jag dit och bokar en tid!

• Big eyes

Livia2, jag ska också testa akupunktur inför nästa behandling. Jag har bokat mig hos Marietta, det ligger centralt i stockholm och nära mig samt att hon verkade proffsig. Enligt en ny forskning har man märkt att akupunktur kan hjälpa blodgenomströmningen i livmodern och då måste man göra IVF innan ÄP och efter ET.
    Det kände Marietta till och sa att vi kunde testa.
    Dessutom ska mannen få lite örtkurer som sägs pigga upp simmarna.

Jag vet inte om det kommer funka, men jag är beredd att testa nåt nytt. Önskar er lycka till

• Eliis

Nu ringde ja dit och fick tag i dr Nie. Hon sa att jag ska komma på min fösta mensdag till henne... Då ringer man bara och berättar på telsvararen att jag kommer kl 17(mån-fre) 13(lör-sön)

Sen går man dit! Första gången har man en konsultation som kostar 150:- och sen en behandling som kosta 250:-tror ja det va...

Så nu väntar jag på mensen!

• flaxa

Eliis:
    Sambon fick oxå tag på henne idag :)
    Vad han inte fick klarhet i är hur det går till i praktiken.
    T ex Hur lång behandlingstiden är, var sätter hon nålarna, Spelar det någon roll hur lång tid/kort tid innan en IVF-behandling man startar akupunkturen?
    Fick du några svar på det?

• Livia2

Å, så glad jag blev när jag tittiade in och hade fått flera svar.
    Tusen TACk och lycka till allihopa!

• dessan59

jag har gått till en jättebra akupunktör som heter Taizan Meguro, han är japan och jag kan varmt rekommendera honom. han finns på hornsgatan i Stockolm, gå in på Eniro så hitttar du honom. jag har haft honom i flera år, och andvänder sig och med pulsdiagnostik före och efter behandling.

• lillawi

Hej alla!

Lycka till med era akupunktur- och ivfbehandlingar!

För mig funkade det dock inte. Jag gick hos Marietta på Barnhusgatan före och under vår första ivf-behandling. Jag fick visserligen ut jättemånga ägg, närmare 30, och fler än hälften av dessa befruktades och var av toppkvalitet. (Men så kanske det hade blivit ändå, utan akupunktur.) Fick tillbaka ett jättefint embryo men det fäste inte.

Det finns enstaka studier, speciellt en dansk studie, som påvisar ett positivt samband mellan ivf och akupunktur.
    Det är dock ingen jätteny forskning det handlar om. Det finns också fler studier som inte funnit några belägg för att akupunktur ökar chanserna att lyckas med ivf.

Jag frågade även läkarna vid vår ivf-klinik om detta. Får det dig att må bra, så skadar det ju inte, menade de. Men det finns inte tillräcklig forskning eller underlag för att säga att det ger några ökade chanser att lyckas vid ivf.

Nu ruvar jag på en eskimå efter frysförsök, men den här gången har jag skippat akupunkturen. Vi får se hur det går...

lillawi

• Bromma105

Jag kan berätta lite mer om dr Nie.
    Det är svårt att få tag i henne, jag lyckades när jag satte telefonen på återupprigning under hennes telefontid. Hon är otroligt uppbokad, men har många patienter samtidigt. Hon jobbar 7 dagar i veckan näst intill dygnet runt för att folk behöver henne. Man måste ha tålamod när man går dit. Det tar tid. Det spelar ingen roll om man har bokad tid eftersom det nästan alltid är några akutfall som kommer emellan. När man börjar så går vi tjejer 7 dagar i rad och varje besök tar mellan 2 och 6 timmar. Min sambo fick vara med och få nålar min andra behandlingsomgång. Han gick i 5 dagar.
    Man ska ha med sig en egen handduk att ligga på och se till att inte vara hungrig eftersom det tar som sagt var tid.
    Tyvärr har det inte funkat för oss på två omgångar, Dr Nie vill att man går fyra omgångar i rad om det inte funkar. Men vi kände att vi behövde ett uppehåll och hade inte riktigt tid att vara där varje dag den här omgången.

Lycka till.....jag tror Dr Nie kan hjälpa de flesta

• sökande

kan varmt rekommendera kathrin se länk till hemsida
    www.inner-vision.se ring och hör vad hon har att erbjuda.
    lycka till

• Pantern2

Hej!'
    Marietta kostar 500:- timmen. Och det går att få tid varje vecka, fast hon är väldigt uppbokad. Hon har erfarenhet av förlossningar eftersom hon är barnmorska så man kan prata om barn och oro runt omkring och det tycker jag är bra. Hon ger också lite matråd vad man skall undvika.
    Var hos Dr Wang på Allhelgonagatan 6Bv i veckan 2ggr, han är från Kina, och där kostar det 350:- timmen. Han är kunning och det är lugnt på hans klinik. Men jag tycker det var svårt att prata med honom om Äggdonationer. Så jag går tillbaka till Marietta som har hand om många patienter som går på Äggdonation och IVF.
    Jag har inte lyckats fast jag gjort 3 ÄD, men det beror på, stress jag är en stressad person, och att jag är APC resistent så jag tar nu Trombyl och sen Fragmin. Plus ålder svårarare om man är över 45 år. Tror på akupunktur som komplemnent, med det är inte avgörande. Om det kan få dig att bli avslappnad är det bra.

• Pantern2

Hej!'
    Marietta kostar 500:- timmen. Och det går att få tid varje vecka, fast hon är väldigt uppbokad. Hon har erfarenhet av förlossningar eftersom hon är barnmorska så man kan prata om barn och oro runt omkring och det tycker jag är bra. Hon ger också lite matråd vad man skall undvika.
    Var hos Dr Wang på Allhelgonagatan 6Bv i veckan 2ggr, han är från Kina, och där kostar det 350:- timmen. Han är kunning och det är lugnt på hans klinik. Men jag tycker det var svårt att prata med honom om Äggdonationer. Så jag går tillbaka till Marietta som har hand om många patienter som går på Äggdonation och IVF.
    Jag har inte lyckats fast jag gjort 3 ÄD, men det beror på, stress jag är en stressad person, och att jag är APC resistent så jag tar nu Trombyl och sen Fragmin. Plus ålder svårarare om man är över 45 år. Tror på akupunktur som komplemnent, med det är inte avgörande. Om det kan få dig att bli avslappnad är det bra.

• Livia2

Tack, nu vet jag lite mer.
    Ska försöka välja någon som ligger hyfsat till geografiskt, man ska ju ta sig dit många gånger...Ska ta beslut nu.
    Har Dr Nie sin klinik på Lidingö?

• MagicaDH

Hej!

Jag ville bara berätta att jag blev gravid efter akupunktur på barnhusgatan, Marietta. Jag gick 3-4 gånger och blev gravid! Nu längar vi syskon och jag har gått ett par gånger hos henne för några månader sedan, utan baby i magen, denna gång. Men, hon är absålut att rekomendera.

Lycka till!!

Svar på tråden Bra akupunktur i Stockholm?