• Challe N

Uppsvullen mage

Jag måste bara höra om nån mer är som jag. Om jag inte äter regelbundet så får jag så himla uppsvullen mage och lite ont i magen. Den bara spärras upp som en ballong och det ser ut som att jag är gravid i 7 månaden.. Det räcker med att det har gått lite för många timmar sen jag åt så blir den sån bara på en liten stund. Ett par byxor som är lagom kan vara alldeles för tajta på bara nån timme.. Jag tror inte att det har att göra med vad jag äter och jag behöver inte äta så mycket, bara jag äter..

• Svar på tråden Uppsvullen mage
  • Helida

Ett tips från Bröllopstorget som jag faktiskt tycker funkar.

Ta en nypa kumminfrö (inte spiskummin) och knappra varje morgon. Jag tar också DIDA som man köper i Hälsokosten. Gör jag ett avbrott i dessa så sväller magen upp så prova och ge det ett tag så kanske du ser resultat.

• Challe N

Tack för svaren! Ger magkatarr sådana symtom? Men är det inte konstigt att det bara kommer när jag inte ätit på länge?

Ska testa det där med fröna..

• Challe N

Ett sista försök om nån kan ha en aning av vad det är jag lider av??

• LuRiGaBlAdLuSeN

Jag har precis som du och har så alltid haft. Jag blir oxå uppblåst som en ballong bokstavligt talat. Det mellan måltider om de infaller lite hipp som happ, men oxå veckan under och efter mens. Så jag det såhär halva året. Det gör ont, spänner och bubblart runt som baraden. Kanske inte riktigt samma som du har, jag vet inte. Jag får ju problem av allt i princip. Nu har jag köpt nåt på hälsokost som heter Silicea, det är en kiselgel som ska binda ihop det som ligger i magsäcken på nån vänster så att läget löiksom stabiliseras. Jag började med denna gelen igår kväll, så jag ska se om det hjälper. Magen har inte bråkat hittils idag iallafall

• Challe N

Hmm undrar vad det kan vara vi lider av? Knepigt! Det låter rätt likt..

• LuRiGaBlAdLuSeN

Ja det hade vari intressant att få veta, man vill ju veta om man kab göra nåt åt det. Det är så¨svårt att boka en läkartid oxå, för det passar ju säkert inte magen att vara uppblåst just då, utan då myglar den säkert och så kommer det dagen efter man har varit där. Men jag kan säga att det har aldrig varit så bra som när jag var med i viktväktarna, då var man noga medkosten, och man åt väldigt regelbundet, inga glapp mellan måltiderna. Men hos mig krånglar det om jag äter nåt jag inte ätit på länge, eller omdet är för mycket eller för lite fibrer. som tex häromdagen, så åt jag ett äpple för första gången på 2 veckor. Då sattes det ju igång. Man blir så less.

Ett tag trodde vi att det var laktosintollerans, iomed att jag hade det som liten men det försvann sedan. Testade, trodde det kommit tillbaka, Men det var det tydling inte.

• Monkan80

Gå till läkarn o ta lite prover kan vara nån form av allergi. Om du e "frisk" e det IBS.
    Så var det för mig. jag var helt säker på att jag var glutenintolerant men icke.
    IBS betyder att man har känsliga tarmar, reagerar på typ allt!
    Blir också uppsvullen och det gör ont när det spänner!
    en länk till IBS tråden, kanske får du lite svar!

www.familjeliv.se/Forum-4-46/m20323892.html

Svar på tråden Uppsvullen mage