Människans rättighet att skaffa barn? Läs TS
Det finns så många barn här i världen som far illa just pga att föräldrarna INTE kan se till sina barns bästa. Nu är då frågan borde det vara alla människors rättighet att få skaffa barn. Föräldrar som behöver adoptera får gå igenom en helvetes massa tester för att bli "godkända" som föräldrar, men vi som kan få barn naturligt, oss är det ingen som kollar.
Vad tycker ni?
Själv tycker jag att det inte alls skulle vara fel med kontroller för att bli godkända som föräldrar, vad är det för skillnad på oss som skaffar egna barn och på som som adopterar?
En test för att se att man inte är helt bakom flötet så att säga!
Hoppas att ni förstår mej rätt nu, det är inte frågan om grundliga utredningar angående ekonomi osv. utan bara en test för att se om man är förmögen att se till sitt barns bästa!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-28 18:52:50:
Frågan lyder alltså:
BORDE ALLA MÄNNISKOR FÅ SKAFFA BARN???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-30 19:44:12:
Nu tänker jag på väldigt extrema fall som tex. den mamma som matade sin dotter med 15 hamburgare per dag bara för att "hon var hungrig" människor som på alla sätt och vis visar att dom inte kan ta hand om sina barn. Borde dom få behålla sina barn, det kanske är lättare om jag vinklar det ur den synvinkeln istället.