• hotten

skolavslutnings present ? egna barnet, fröken..

Ni som köper skolavslutningspresent till egna barnet, vad skall ni köpa? hur gammalt är barnet?

å när vi ändå är på g så återkommande frågan vad ge till fröken?
    om man vill ge nått roligare än blommor..

När slutar skolan hos er? å när börjar den igen på hösten?

vår dotter är 7 år fick guldarmband förra året, i år vet jag inte ännu..

fröknarna fick en teckning och uteblomma, i år vet vi inte ännu..

skolan slutar den 14/6, å börjar igen den 20/8

• Svar på tråden skolavslutnings present ? egna barnet, fröken..
  • Cindra

Till fröken vet jag inte...har inget förslag - men visst är det roligare att ge nåt annat än en blomma.
    Vad gäller "avslutningspresent" till egna barnen så har vi alltid gjort det. MEN - vi har alltid köpt något litet och inte alltför dyrt. Tänk på att har man väl börjat en gång vill man kanske gärna fortsätta och det får ju inte bli ett upphausat stressmoment till slut...
    Nu är våra barn 12, 15 och 17 år. VARJE skolavslutning har jag varit med! Och alltid har vi fikat tillsammans på altanen när vi kommit hem, samma "meny", dvs glass och jordgubbar i mängder, saft och kaffe. Tårta är inte så poppis här, därför kör vi den här varianten!
    Och där ute vid fikabordet får de sin lilla present, liten men vald med stor omsorg och de får veta hur duktiga de är och hur stolt jag (och deras pappa!!) är över dem!
    Det här är fortfarande lika viktigt för dem som när de var små, en återkommande tradition som de för allt i världen inte vill vara utan!

• Vårängeln

Jobbar själv som fritidspedagog i en andra klass (men är nu mammaledig och jag har uppskattat en flaska vin framför blommor. Biocheck har jag också fått nåt år och det är ju aldrig fel. Vet inte vad "din" fröken är för "typ" men eftersom "mina" barn vet om att jag ÄLSKAR choklad så har ju chokladaskar varit himla uppskattat!
    Men för allt i världen, ge inte udda tekoppar eller inlagda vitlöksklyftor i diverse oljor
    Lycka till! ...o glad sommar!

Svar på tråden skolavslutnings present ? egna barnet, fröken..