Ni som bor i hus med gemensam tvättstuga: använder ni den?
Jag tvättar alltid i egen maskin eftersom tvättstugan ligger en bit bort och aldrig är ledig!
Jag tvättar alltid i egen maskin eftersom tvättstugan ligger en bit bort och aldrig är ledig!
Orkar inte, har egen maskin och det är sååå skönt!
Köpte faktiskt tvättmaskin men den gick inte in genom badrumsdörren så ja.
Har tvättstugan två trappor ner *lyx* men är grymt dålig på att använda den nu när vi kopplade in vår egna. Dock kör vi alltid lakan och handdukar där nere då jag vill dom ska torktumlas..
Vi glömmer ofta att vi har tvättid. Sen vill jag inte tvätta där nere när man e själv med barnen! Vill inte lämna dem själva här uppe, även om dom sover, för att springa ner o hänga/hämta tvätt!
Nej! Jag åker hem till mina föräldrar och tvättar.
Anledningen till att jag gör så är att tvättstuga vi har här i huset är jätteäcklig, och grannarna är i krig med varandra om vem det är som ska städa.
lakan och handdukar i tvättstugan då jag inte har plats att hänga dem på tork här hemma, och dem blir så mycket skönare i torktumlaren. Sen tvättar jag o hänger vanlig tvätt varje dag så då måste jag hoppa över en vanlig tvätt om jag skulle hänga dem och då hamnar jag efter med kläderna.
Ja, självklart. Orkar inte tvätta för hand..
Ja, alltid. Orkar inte tvätta för hand och har ingen egen maskin.
har egen maskin som tur är.
tvättstugan i mitt område är skitäcklig!
folk röker där inne och äcklar sig *ryser*
Annat: Har egen maskin från förut, men har den i gemensamma tvättstugan två trappor ner. Använder alltså den egna maskinen. (bor i höghus med endast fem lägenheter)
Ja alltid.
Det är SÅ praktiskt, jag slänger i 4 st maskiner, hänger upp i torkrummet, plockar ner och viker, lägger in i skåpen, allt är färdigt på bara ett par timmar med tork.
Inget skit hängandes i lägenheten och endast en gång behöver man lägga i maskinerna.
kanon!
Lätt att få tid är det också i våran tvättstuga.
När vi bodde i lgh tvättade jag ALLTID i den gemensamma tvättstugan. Hade ingen egen maskin.
har ingen egen...tvättar en gång i veckan....10 maskiner hadde vi sist...
det brukar vara 5
Har egen tvättmaskin, men använder tvättmaskinen i källaren när jag ska tvätta sängkläder och mattor.
får ni tvätta mattor i er? det får inte vi...
Vi köpte en egen tvättmaskin. Tvättstugan ligger i grannhuset och flera tvättar sammtidigt så man kan inte stänga och låsa dörren om sin tvätt.
Ja, alltid. Har ingen tvättmaskin men ska köpa en tvättpelare i samband med stambyte - längtar!!
Nej, tvättar alltid i egen maskin