Någon som rest med Langley travel?
Hej,
Undrar om det är någon som rest med Langley travel till Kreta eller Korsika? Hur var det??????? Något att rekommendera????
Hej,
Undrar om det är någon som rest med Langley travel till Kreta eller Korsika? Hur var det??????? Något att rekommendera????
Vi reste med Langley Travel till Korsika 2005 på vår bröllopsresa. Det var mycket bra. Kanongod mat (ingick i priset och var verkligen otroligt mycket bättre än vi förväntat oss), trevliga guider och bra utflykter. Korsika var dessutom mycket vackert. Fast det kanske inte är så barnvänligt. Tänkte inte i de banorna då, eftersom vi inte hade något barn då.
Jag kan definitivt tänka mig att åka med Langley igen. Fast knappast till Korsika, eftersom vi alltid försöker att åka till nya ställen.
Jag och min man åkte med Langley till Kreta för några år sedan. Vi kan varmt rekommendera dem.
I priset ingick frukost och tre rätters middag och denna middagen var verkligen fantastisk!!! Då vill jag säga att på den tiden gick vi ut och åt ganska ofta och hade många restauranger att jämföra med (nu hinner vi aldrig gå ut) men de höll verkligen måttet. Det var en vecka full av imponerande smakupplevelser.
Vi lånade också cyklar, surfingbrädor och trampbåtar utan att betala extra för det. Vi åkte inte på någon arrangerad resa vad jag kan minnas men hyrde mopeder och körde runt på egen hand. Att resan blev så underbar som den blev berodde mycket på de goda middagarna då vi samlades med våra vänner och åt jättegott och pratade om allt som alla upplevt under dagen.
Vi vill gärna åka med Langley igen.
Tack snälla för era svar. Har läst på Langleys hemsida att de har 2 hotell som de rekommenderar för barnfamiljer så det blir nog något av dem./Cico
Jag har rest med dem både till Korsika (Ile Rousse) och till Kreta (Almirida). Och dessutom på otaliga vinterresor till alperna. Jag har varit supernöjd med dem alla resor jag varit på! På deras egna hotell ingår oftast både frukost och middag. De har mängder av aktiviteter och många ställen har även barnklubb. Trevliga guider och hjälpsam personal. Bara gott att säga om dem.
Hej! har jobbat för Langley Travel på KretaAmirida är en mysig och trevlig by.
Vi har rest med Langley Travel på vår bröllopsresa till Korsika 2003. Vi var nöjda med det mesta, dock inte hotellet i Orizonte pga stranden.
Vi kom hem igår från Almerida (kreta) :0)
Det var jag, min man och vår 14 månaders dotter. Kanon var det, kan klart rekommenderas! Mycket barnvänligt (massor med barn), bra pool, god mat (fast inte riktigt så bra som jag fått när jag rest till alperna med dem) och fin strand. Kan klart tänka mig att åka tillbaka.
Vi bodde på två ställen; första veckan på Ile Rousse (urmysigt ställe!) och andra veckan på Orizonte.
Det var stor skillnad mellan stränderna. Stranden på Ile Rousse var underbar, sand och bara att knata ner i vattnet. Höga vågor men det kunde ju inte Langley göra ngt åt!
Stranden på Orizonte var under all kritik tycker jag. Visst var det sand men så fort man gick ut i vattenbrynet så var det smockfullt av vassa stenar i olika storlekar. Det var knappt så att det gick att gå ut utan man fick ta en bräda och putta sig ut och där var det sand som man kunde stå på. Vi gjorde illa oss många ggr på stenarna och halkade titt som tätt. Jag blev väldigt besviken och tycker att det skulle ha stått någonstans i broschyren. För mig var det falsk marknadsföring. Hotellet var annars bra och mysigt, dock väldigt ensamt beläget. Nu vet jag inte hur det är med stenarna, det är ju ett tag sedan vi var där och det kan ju hända att de har plockat bort dem.
Summa summarum, jag skulle gärna åka till Ile Rousse igen, men inte till Orizonte.
Tack Soleil för ditt snabba och utförliga svar!!!!!!
Stenarna i vattnet vid Orizonte var kvar 2005 iaf.
Cico,
hittade denna (jag är "Sofia 23/8-03" ), hoppas att det är ok att jag länkar!
http://www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m436535.html
Finns fler trådar om Korsika och Langley på BT.