• Vonkan84

Gasig och spänd mage, vanligt i början av graviditet?

Som rubriken lyder, är det vanligt att man är gasig, spänd och uppblåst i början av graviditeten?
    What Goes Around Comes Always Back Around
  • Svar på tråden Gasig och spänd mage, vanligt i början av graviditet?
  • taksi

Japp, väldigt vanligt. Min är fortfarande det fast något lugnare nu i v. 14...

• Mammasknodd

Jag tror det är relativt vanligt, det händer ju en hel del där inne Så magen kan stoppa upp lite...

Albins mamma
  • Bengalan

JA.Hormonet progesteron gör att det spänner o känns uppblåst för tarmarna har slappnat av o jobbar inte på som vanligt. Så det känns lite uppstoppat/förstoppat. Det hjälper att röra sig! Och ja, då är det normalt att bli flåsig o känna sig andfådd för blodvolymen håller snabbt på att ökas och du måste även vädra ut(andas ut) mer koldioxid åt fostret! Så välkommen till en gasig flåsig pustande sommar. Hade oxå första trimestern på sommaren och det bästa var att dricka lite o ofta! Grattis till graviditeten föressten

• Stina 74

Hej svejs! GRATTIS ALLA SOM VÄNTAR!!
    Hur tidigt börjar magen bete sig???
    Jag tog äl-spruta i onsdags och sen dess har magen knorrat och kurrat som aldrig förr, inte vid mina tidigare äl heller. Jag undrar vad som händer där inne... Har ni känt av när ägget fäste?

• VISDOM

Japp,,min mage har konstant varit gasig o eländig ända ifrån start

• apan

Ja jag har hört att det är vanligt, det står t.o.m. i en informationsbroshyr som jag fått av BM. Min mage är helt i olag och det är väldigt jobbigt :(

• Kvarkan

Jag var ett gasmoln de första veckorna. Hade fruktansvärt sjå på jobbet kan jag säga där jag har ett ganska litet rum, vilket folk kommer in till hela tiden. Blev mycket öppna fönster fastän det var kallt och jag var frusen!

• Suzisuze

Jag var å är galet gasig innan, speciellt vecka 7-9. fes å var svullen..usch. Nu e jag mest fisig men har mer mage nu

• dallas

Skönt att höra, för jag är riktigt svullen och fiser oerhört mycket, lite pinsamt när det liksom bara "slinker" ut- iaf när man är på jobbet... Är i V.6+0 ( jag vet detta exakt eftersom jag gjort IVF)

• Hemliga 72an

Ja i början är man ett vandrande gasverk! Mitt börjar släppa lite nu. Vecka 10+2.

• ellet

Hej här har ni en till gasare Jag var jättegasig i början men det lade sig lite. Nu i vecka 30 så har det börjat lite igen och jag tycker fortfarande att det är lika pinsamt

Lycka till och grattis till graviditeterna..

• cherokee

åhh va skönt det känns. trodde det va nåt fel nyss på mig. jag är väldigt gasig... vecka 5 idag!

• lionez

Mmm samma här, jag har varit svullen och gasig redan från början. Är nu i v13 och är lite bättre men inte mycket. Springer och fiser hela tiden och det är så pinsamt, man kan bara hoppas på att dom inte luktar :(

Svar på tråden Gasig och spänd mage, vanligt i början av graviditet?