• Anonym (halsfluss?)

är vita prickar i halsen alltid halsfluss?

Jag får ofta halsfluss, och ganska svår sådan med mycket ont i halsen och ömma mandlar..
    Nu har jag kännt som en klump i halsen i några dagar och när jag tittade mig i halsen så har jag vita prickar precis som vid halsfluss. Men det gör inte ont och jag har ingen feber eller så. Det känns inte alls som vanligt när jag har halsfluss.

Kan man ha vita prickar utan att det är halsfluss?
    Kan det gå över av sig självt?

• Svar på tråden är vita prickar i halsen alltid halsfluss?
  • yin yang

Ja det kan man ha. Det är döda vita blodkroppar som samlats där och de kommer försvinna av sig själv. De luktar dock fruktansvärt och man får ofta hemsk andedräckt.

• emma brolin

kan vara blåsor eller dem här otroligt äckliga klumparna som lossnar och kommer upp ibland.. om du förstår

• emma brolin

kan vara blåsor eller dem här otroligt äckliga klumparna som lossnar och kommer upp ibland.. om du förstår

• Anonym (halsfluss?)

jo, jag vet vad ni menar..men det är inte sådana..
    Det är precis som halsflussprickar, men de känns knappt.

• Anonym (äckligt)

Kan man på nått sett slippa dessa äckelprickar? Visste inte att det var döda blodkroppar förrän yin yang sa det. Man lär sej nått nytt varje dag

• yin yang

Hm, men sitter de inte på mandlarna då?

• yin yang

Anonym (äckligt) , nej vissa personer har bara dessa mer eller mindre. Jag har HÖRT att om man äter en varierad kost kan man minska på dem, men jag har ingen aning om det stämmer.

• Anonym (ssk)

Vita prickar kan också vara virus, det tar dock ca 3 dagar innan ett strep A test visar vilket det är. Vänd dig till din VC i morgon för att komma i kontakt med en ssk som kan titta dig i halsen. Vad man alltid ska vara observant på är om man kan svälja sin egen saliv, kan man inte det skall man söka akut.

• Anonym (halsfluss?)

jo, dom sitter på mandlarna..
    Jag får väl vänta någon dag och se om det blir värre..jag misstänker att det är halsfluss i ett tidigt skede.Men det är SÅ tråkigt att få det igen..typ tredje gången i år.

Tack för era svar!

• Anonym (äckligt)

yin yang: ja ja de är som med allt annat. Man mår bra om man äter varierat. De gör jag redan men jag har inte så mycket prickar tror jag... Har inte så många att jämföra med då man aldrig har pratat med nån om dessa äckelgrejer
    När dom kommer ibland brukar jag pilla bort dom...

Svar på tråden är vita prickar i halsen alltid halsfluss?