• Lovli

Försökt i lite mer än ett år..

Det hade varit "kul" att träffa fler som är i samma sits. Vi har ringt och nu väntar vi på en tid för utredning och det känns redan bättre.. men ibland så tappar man modet och blir fruktansvärt svartsjuk på alla som blir gravida direkt..
    Det känns som det inte finns nån som förstår mig, inte i min omgivning iaf.. eller av dom som vet. Så sitter jag här inne och läser och känner igen mig, så känner jag att jag skulle vilja skriva av mig men att jag inte vet va jag skulle säga.. man är ju bara helt tom ibland..

• Svar på tråden Försökt i lite mer än ett år..
  • Shalita

Hej!

Vi har snart försökt ett år men har inte riktigt vågat ta steget att ringa och boka tid för utredning än. Det känns liksom så definitivt då... Ledsen Jag vill knappt erkänna att vi har svårt att få barn, det som ska vara så lätt... "Alla andra" kan ju, varför inte vi?

• Lovli

Hejsan.. ja jag vet hur det känns, jag ville inte heller ringa först.. envis som bara den.. men direkt efter jag ringt så kändes det verkligen mycket bättre!

• Selenea

Inne på 18:e försöket nu, så jag har hållit på lite längre än ni har, men jag har också hunnit påbörja en utredning och äter nu Pergotime sen ett halvår tillbaka. Kan bara säga att samtalet till gynekologen var det bästa beslut jag fattat. Ringde direkt när vi väntat ett år, och det visade sig att jag lider av PCO-s, så det hade varit väldigt svårt att få barn på "naturlig väg". Visserligen har det inte blivit nåt än, men nu har vi i alla fall större chans än vi hade innan. Så jag rekommenderar verkligen att göra en utredning om man har försökt i mer än ett år. Ja, man får acceptera att det är nåt fel då, men å andra sidan så kan man ju förhoppningsvis göra något åt det. Om inte annat så får man kanske veta att det INTE är något fel på en (tänker främst på spermaprover och sånt). Det var den bästa dagen i min sambos liv när han fick höra att han hade superspermier. Det hade han aldrig fått veta om vi inte gjort utredningen... Låter som om jag propagerar, men jag menar bara på att det inte är så farligt som det kanske känns innan man tagit steget...

• Lovli

jag tycker också det känns skönt även om vi inte fått komma in än.. nu vet man att man får hjälp av fok som vet va dom håller på med.. och jag kan för första gången slappna av..

• Nellansmamma

Hej.
    Jag o min sambo har oxå försökt i över ett år. jag har precis som Selenea PCO o det gör det ju inte lättare. Jag o min sambo ska till Cura Kliniken nu i Juni för utredning. Det känns riktigt skönt att få hjälp. Gyn på landstinget ville inte göra någon vidare utredning eftersom jag är lite överviktig, hon tyckte jag skulle gå ner i vikt så ordnade allt sig nog. Därför bestämde vi oss för att gå privat ist.

• Lovli

pidsi- men det va ju dåligt att dom inte ville göra nån vidare utredning! men privat har funkar bra för er asså?

Sootie- hej och välkommen

• Lovli

ja väl se hur det går här i tråden.. det är ju ganska tomt här inne än så länge..

har ni försökt länge sootie?

• Sootie

Hej!
    Jodå klart att vi ska få tråden att överleva!
    Vi får väl sitta här annars vi små stackare som har lyckas ta oss hit!
    Jag vi har försökt i 1,5 år nu och ska ta prover den 13:e sen blir det väl läkarbesök i aug.
    Hur går det för er då?

Svar på tråden Försökt i lite mer än ett år..