• Irres mamma

Bra förvaringsburkar för skafferiet

Har alltid förvarat, mjöl, ris, kakao och liknande i dess förpackningar i skafferiet. Nu har vi drabbats av skadedjur i skafferiet och allt måste framöver förvaras i tätförslutande burkar (för att problemen inte ska komma tillbaks efter Anticimex sanering). Tycker att det är svårt att hitta bra burkar i lagoma storlekar - tex svårt hitta burkar där 2 kg mjöl el socker går ned. Några bra tips??

• Svar på tråden Bra förvaringsburkar för skafferiet
  • aktuelle

tupperware har flera bra, men de är ganska dyra. tippar på att ikea har kopior av dessa.

• Pimz

Ikea har i glas, med lock som är låta att öppna. Tror att de heter burken, men är inte säker

• Pimz

lätta att öppna skulle det ju vara :)

• Pimz

Den länken blev nog lite fel....de finns att se på IKEA iaf. Den största rymmer 4.2 l !!

• Fru U

Gillar Ikeas 365+ plastburkar

Live and let live
  • mymamasaid

Mitt billigaste tips är godislådor! Gå till närmsta affär som säljer smågodis på lösvikt, de brukar ge bort plastburkar som är perfekta att ha tex mjöl, pasta och ris i.

• Irres mamma

ThinLizzy - det va en kanonidé!! Men slänger de lådorna så snart de är tomma - trodde de brukade fylla på?? Jag fattar alltså att det är fyrkantiga lösa lådor med lock du menar och inte karamellkungenstativet på ICA.

• mymamasaid

Affärerna brukar ibl byta ut lådorna (av hygienskäl) o då kan man passa på! Fråga för det kostar ju inget! Jag har massor för "min mammas" ICA brukar lägga alla tomma lådor i en kundvagn så man kan plocka på sig när man behöver. Himla bra! Jag brukar göra en jättesats pastasallad o ta med på picknick i en sån, räcker till hela familjen! Och man kan frysa in bröd och mjuka kakor som man bakat i långpanna i dem, lägger bara smörpapper mellan varje lager. I skafferiet har vi lätt koll på havregryn, mjöl, socker etc. Man kan klistra på fina etiketter själv (sätta bokplast ovanpå så man kan diska dem) eller göra som lata jag, skriva med vattenfast penna. Full koll å till liten peng! Hoppas din affär hjälper dig, annars får du ta en tur förbi mammas.....

Svar på tråden Bra förvaringsburkar för skafferiet