• Cissi o Nattis

Min post kommer inte fram till mig =(

Jag har nyligen börjat köpa grejer på tradera tex. babykläder.
    Jag är alltid noga med att kolla att personen fått positiva omdömmen så jag tror att det är posten som slarvar bort mina paket!
    Jag har precis flyttat (har eftersent posten) lagt in nya adressen på tradera, mitt namn och lägenhetsnummer står tydligt på postboxen nere i trappuppgången.
    I förra lägenheten så var det aldrig något problem, har aldrig varit med om att något kommit bort innan, men nu på bara några veckor är 2 paket borta, och 2 st är oroväckande sena
    Vart ringer man för att säja till om det här? Vill ha mina paket..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-29 00:22:27:
    Dessutom så var det en tjej som knödde ner ett paket till mig i min box när jag gick förbi, hon sa att det kommit till henne, så jag börjar misstänka att brevbäraren ger mina paket till fel personer, och alla kanske inte är så ärliga att dom ger mig det som den tjejen

• Svar på tråden Min post kommer inte fram till mig =(
  • Lolilla

Finns det fler i er port med samma efternamn? Funkar posten i övrigt?

• Cissi o Nattis

Det är bara jag som heter karlsson i den här trappuppgången,
    jodå posten verkar funka i övrigt.

• Cissi o Nattis

ingen som vet vart man ska ringa och säja till?

• Tingilya

gå in på postens hemsida och kontakta deras kundtjänst via mail.

• jummie

Du kan ju ringa o prata med din brevbärare. Så gjorde jag när post försvann o _andras_ post blev levererad till mig.

• Cissi o Nattis
    jummie skrev 2007-05-29 09:40:44 följande:
    Du kan ju ringa o prata med din brevbärare. Så gjorde jag när post försvann o _andras_ post blev levererad till mig.
    Hur får jag tag i nummret till han eller hon?
  • Zenobia

Ring och hör med dom, dom kan ha missat totalt vart du bor och sen mixat ihop det med grannens post.

Eller så har du en lat brevbärare som inte orkar dela ut allt på en gång eller är slarvig.
    Vi har en latbrevväare hemma hos tyvärr, eller så har den för mycke post att dela ut. Tidningarna posten får den 14 varje månad kommer inte förän den 25 till oss.
    En räkning från tv licensen kom igår, 10 dagar tog det.

• jummie
    Nalletjejen skrev 2007-05-29 09:45:53 följande:
    Hur får jag tag i nummret till han eller hon?
    Jag ringde nog posten i min stad o blev kopplad. Numret till kundtjänst finns på deras hemsida.
  • jummie

Alltså inte ett postkontor utan där de sorterar posten o där brevbärarna hämta posten o "hänger"

• ludenben

man ringer till sitt lokala kontor. det står i telekatalogen annars

• Lolilla

Ring ditt lokala postkontor, uppge din adress så vet de vem som är "din" brevbärare.

• Maya

jummie skrev 2007-05-29 09:53:03 följande:

Alltså inte ett postkontor utan där de sorterar posten o där brevbärarna hämta posten o "hänger"
    Bravbärarna hämtar inte posten och "hänger". Vi sorterar all post som vi sedan även delar ut. Det är inte mycket hängande som brebärare precis.

Mitt tips till TS är att ringa och prata med din brebärare. Ring till ditt lokala utdelningskontor och be att få prata med din brebärare så ska du se att det ordnar sig.
  • aster

Har resten av den eftersända posten kommit fram?
    Jag hade exakt ditt problem, ringde och pratade med brevbäraren som sa att min eftersändning inte var aktiverad än. Jaha, sa jag, och så tog jag upp bekräftelsebrevet till Skatteverket från längst ner i en smulig väska och gick och postade det.

• Cotterpin

Vår eftersänding krånglade under ett par veckor, men jag ringde postens kundtjänst och så blev det uppordnat och nån dag senare fick jag ett stort kuvert med all post som inte kommit fram under tiden.

Svar på tråden Min post kommer inte fram till mig =(