• älskarlivet81

Fel på mobilen??

Min mobil har, sen i helgen, varit helt konstig. Jag har tango mini kontantkort. Var ute på landet i helgen och hade ingen täckning, fine tänkte jag, det är säkert dålig täckning utanför stan.. Nu när jag kommit hem så är det fortfarande inte täckning.. Ibland står det "ingen täckning", ibland "endast sos-samtal" och ibland kommer jag in på nätet..

Varför är det så här??

• Svar på tråden Fel på mobilen??
  • Pruppfia

nåt med antennen kanske?

• älskarlivet81

Men hur kan man få fel på antennen? Jag var inne på siba men han trodde inte det var telefonen det var fel på...

• socute

men herregud..BYT till Halebop elr Telia då! värt ett försök iallafall.. jobbigt att gå å vara förbannad på en telefon!

• Rebekah84
    älskarlivet81 skrev 2007-05-29 07:34:40 följande:
    Min mobil har, sen i helgen, varit helt konstig. Jag har tango mini kontantkort. Var ute på landet i helgen och hade ingen täckning, fine tänkte jag, det är säkert dålig täckning utanför stan.. Nu när jag kommit hem så är det fortfarande inte täckning.. Ibland står det "ingen täckning", ibland "endast sos-samtal" och ibland kommer jag in på nätet..Varför är det så här??
    Okej har det inte varit såhär tidigare? Då är det något som hänt med mobilen. Det kan vara glapp i antennen tex.

Onödigt att byta leverantör när det är mobilen det är fel på
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • älskarlivet81

Har fått mail från tango nu och de säger att de har driftsproblem i det området där jag bor..

Kommer också byta tillbaks till Halebop för de hade jag aldrig några problem med!

rebekah84: enligt Siba så var det inte telefonen det var fel på.. Han sa att det är väldigt sällan det händer något sådant med telefonen..

• Rebekah84
    älskarlivet81 skrev 2007-05-29 12:25:37 följande:
    Har fått mail från tango nu och de säger att de har driftsproblem i det området där jag bor..Kommer också byta tillbaks till Halebop för de hade jag aldrig några problem med!rebekah84: enligt Siba så var det inte telefonen det var fel på.. Han sa att det är väldigt sällan det händer något sådant med telefonen..
    SIba har ju inte ljugit för första gången...

Det är skitvanligt att mobilens antenn glappar. Eller att någon annan komponent är lös. SIBA hittar på allt möjligt, de är inte att lita på. Tex så hade tydligen nte en lasmaskärm någon uppdateringshastighet... *host*

Nu fick du ju svar om att nätet krånglade, vad bra. Men SIBA kan inte veta vad som är fel. De har ingen driftinfo. De är inga reparatörer. Skulle du lita på vad en växeltelefonist rekomenderar dig om du har ont i huvudet?
    återigen, mobiler krånglar och det ofta.
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
Svar på tråden Fel på mobilen??