Klamydia eller urinvägsinfektion. Hur veta?
Hej
Jag testade mig för klamydia förra året och hade inte det. Sen dess har jag haft sex med två killar. En kille för ett år sedan (efter att jag testade mig) och en kille förra veckan. Jag brukar få urinvägsinfektion när jag träffat en ny pojkvän och vi har sex utan kondom första gångerna. Min syster är likadan. Två dagar efter att jag haft sex med min nya pojkvän (förra veckan) så fick jag typiska urinvägsinfektionssymptom. Kissnödig, sved när jag kissade osv. Jag började dricka tranbärsjouice och då blev det bättre. Men i morse sved det igen?!
Nu till frågan. Kan det vara klamydia jag fått? (inkubationstiden är ju ca 7 dagar) Och hur vet man i så fall skillnaden? Han säger att han inte har det, och jag vet att jag inte hade det för ett år sedan. Jag kan ju ha fått det av killen jag var ihop med för ett år sedan man jag har inte haft några symptom. Eller kan det helt enklelt vara urinvägsinfektionen som inte riktigt läkt ut? (jag känner mig fortfarande lite kissnödig trots att jag varit på toa)
Jag nojar över detta. Hjälp mig!!