• Anonym

oxascand??

är det någon som använder oxascand? Hur känner ni effekten ? Hjälper det er mot er ångest och era panikatacker ? Hur stor dos tar ni ?

• Svar på tråden oxascand??
  • Anonym

ingen som använder den här medicinen ?

• Bellans mamma

Jag tar den inte men ser effekterna av den eftersom jag jobbar inom vården. Och jag tycker att den funkar bra, dom lugnar sig och mår bättre efter ett tag. Dom flesta brukar väll börja med en liten dos och om det inte funkar så ökar man dosen tills det blir bra.

• Anonym (D)

Jag fick oxascand utskrivet mot panikångest. Har nog bara tagit den 2ggr tror jag. I förebyggande syfte, för att inte "ladda upp".

Det har fungerat bra, men då har det heller inte varit nån riktig prövning än. Tog då 5 mg.

Hur ser din ångest ut? Situaioner?

• Anonym

min ångest är fruktansvärd , jag har ständigt ett tryck över bröstet och svårt att andas det kan vara minsta möjliga som får det att lösa ut . Hjärnan går på högvarv mest hela tiden då min familj varit med om en fruktansvärd familjetagedi

• Rebekah84
    Anonym skrev 2007-05-29 08:56:50 följande:
    min ångest är fruktansvärd , jag har ständigt ett tryck över bröstet och svårt att andas det kan vara minsta möjliga som får det att lösa ut . Hjärnan går på högvarv mest hela tiden då min familj varit med om en fruktansvärd familjetagedi
    Jag tycker oxascand är klen när man verkligen mår dåligt. Ska du ta den varje dag eller bara när du får attackerna?
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Anonym (D)

Jag lider med dig. Familjetragedi? Det var så min ångest uppkom oxå. Pang bom som från intet. Har du använt medicinen? Hjälper den det minsta? Tror normaldosen ligger på 10 mg.

• Anonym

det är sagt att jag skall ta dom vid behov. Jag har andra mediciner med som jag tar , fasst jag känner ju att behovet är där hela tiden. Läkaren ringer mig å torsdag, jag har ju bara fått 25 tabletter utskrivna, vad ska jag göra?

• Rebekah84
    Anonym skrev 2007-05-29 09:11:42 följande:
    det är sagt att jag skall ta dom vid behov. Jag har andra mediciner med som jag tar , fasst jag känner ju att behovet är där hela tiden. Läkaren ringer mig å torsdag, jag har ju bara fått 25 tabletter utskrivna, vad ska jag göra?
    Be om något förebyggande istället, det går ju inte att gå emd ångest jämt. Det finns jättebra mediciner för det.
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • K C J

Jag fick den i början av min depression när ångesten var som värst. Den hjälpte mig jättemycket! Tog inte många sådana tabletter för sen fick jag sobril utskrivet.

• Anonym

men är inte oxascand ungefär samma sak som sobril ?

• anettef

jag tar 10mg 3 ggr dagligen. hjälper ibland, men inbland inte.

• Anonym

mina var bara på 5mg och jag tycker inte det känns någon skillnad

Svar på tråden oxascand??