• AstraTrillian

Toni & Guy, är det värt pengarna?

Nån som provar och klippa/färga hos Toni & guy eller nåt annat väldigt dyrt och hypat ställe? Vill verkligen bli apsnygg i håret och vill ha tips om bästa salongen i Stockholm

• Svar på tråden Toni & Guy, är det värt pengarna?
  • Thursday

Nu har jag iofs aldrig klippt mig i Stockholm, men jag slutade för många år sen att gå till frisörer som tar 200-300 kr för en klippning, och tog steget över till ställen där jag pungar ut med dryga tusenlappen för klipp och slingor/färg. Kan säga att jag aldrig sett tillbaka.

• AstraTrillian

Jag betalar också drygt 1000:- för klipp och slingor nu, men det är väl bland det billigaste man hittar? Tony & guy tar väl runt 200:- för samma, frågan är hur stor skillnad det blir

• Flissi

Svägerskan gick hos dem & blev verkligen superfin i håret.
    Iåförsig hade hon en väldigt tråkig - ingen frisyr innan hon gick dit, men de klippte upp det & fick liksom till en glans så det nästan såg tonat ut.

Andra gången hon gick blev det ju inte "den" skillnaden så nu går hon ca var tredej gång till dyrfrisör & annars till "vanlig"

• Flissi

Nej, hon gjorde inte det, men själva klippningen gjorde så det såg tonat ut.
    Men innan hon gick dit hade hon bara toppat håret & inte gjort nån "utrensning" på flera år. När det blev urklippt ordentligt kom ju det friska håret fram, vilket gjorde att det såg tonat ut.

• mars07

Jag har gått hos både Toni&Guy & hos Hårgånget i stockholm & har varit supernöjd varje gång. T&G är roligt om man vill "ta i lite" och få en riktigt cool annorlunda frisyr. Jag tycker de är superduktiga och absolut värt pengarna. De är verkligen duktiga på att se vad man passar i för frisyr, det blir aldrig fult. Har även "omvänt" min sambo, som förut klippte sig hos 200:- frisörer. Han kommer nog, liksom jag, aldrig mer klippa sig hos 200:- frisörer.
    T&G rekomenderas varmt! Skrattande

• AstraTrillian

Mars07: om man inte vill ta i lite och få ett trendig frisyr utan mer få det snyggt klippt och framförallt bra färgat så kanske man ska gå till Hårgänget istället? Har du gått på Götgatan och varit nöjd?

• sweetpea

Jag tycker tvärtom. T&G är ju tråkigt. Det är som att de lär sig klippa 10 frisyrer och sedan alternerar mellan dem. Man kan ju nästan se på avstånd vem som klipper sig på T&G. Det finns roligare ställen som kostar hälften så mycket!

• mars07

Ja jag har gått på hårgänget på götgatan. Tyvärr så flyttade min frisör där & då provade jag på T&G istället. Nackdelen med T&G för mig är att man måste boka klippning i god tid, vilket jag är dålig på att göra. Sen måste jag säga att jag håller inte med om att de på T&G kör samma 10 frisyrer... Den frisyr jag har nu har jag inte sett nån annan ha än iaf, och det är inte nån helt galen frisyr, så det beror inte på det Flört

Svar på tråden Toni & Guy, är det värt pengarna?