Overall fråga! Reima eller POP
Ja vilken tycker ni är bäst . (Min dotter blr 2 till vinter)
Ja vilken tycker ni är bäst . (Min dotter blr 2 till vinter)
vi har haft både reima och po.p och jag tycker reimatecen är kanonbra!! båättre än po.p men po.p är mycket snyggare har redan köpt vinterkläderna och det blir 2 delat po.p till sonen och po.p overall till dottern egtersom jag hittade dom så billigt på rea!
Reima
Jag röstar oxå på Reima. Dottra går på utedagis i slaskiga skåne och Reimaoverallen är fortfarande i gott skick efter en hel säsong utomhus!
Men jag kan hålla med om att de inte är så världssnygga. Som tur är bryr sig inte barnen om det!
Jag har aldrig provat PoP men håller med dom två andra att REIMAS är kanonbra. det är dom enda overallerna jag haft till mina buser,4 resp 2 1/2 år gamla.
Nu har även desigenen blivit mycket snyggare tycker alf jag. MEn samtidigt så har dom fått en ny funktion, att de kan torkas i torkskåp.KANONBRA! Vilket gjorde också att priset steg en del.
Lycka till med valet.
REIMAtec, absolut. Alice har inte varit kall i skinnet en enda gång under vintern, när man kommit in efter låååång utevistelse.
Reima är mycket smidigare! Vi har haft Reima till vår dotter två vintrar i rad och har varit jättenöjda . de är tunna o smidiga men varma o vattentäta. Pops upplever jag som mera klumpiga - mera som klassiska overaller men ändå vattentäta. Nästa vinter blir det Pops tvådelade - men det beror nog mera på att jag sprang på dem till nedsatt pris.....jag röstar ändå för Reima!
Har testat både POP och Reima och tycker Reima vinner, blir det här hemma här efter iaf
jag föredrar Reima i alla väder håller till mer än ett barn så det kan vara värt pengarna
Jag tycker faktiskt Reima är riktigt prisvärd, vilket säger ganska mycket med tanke på hur dyr den är!!!!
då kontrar jag med didriksons overall. Jättebra kvalitet och fick bäst i test i vintras i vi föräldrar.
En prisvärd funktionsoverall tycker jag mikk-line är kostar ca 5-600 (går ibland att köpa ny för 2-300 kr på rea) och fungerar lika bra som reima och po.p. Mina barn har haft mikk-line båda två i två vintrar och aldrig kommit in blöta (trots bad i pölar) plus att overallerna ser oanvända ut efter en säsong.
Enda problemet vi haft är att de är så tunna och smidiga att dagispersonalen tror att de är kalla och bylsar på barnen massor av kläder...varpå mina barn svettas och blir varma...men som sagt det är inte fel på overallen utan det är personalen som inte litar på overallen :)
varför inte en från kappahl eller Hm, som har fått bäst i test glera ggr. ..
Bäst i test betyder bara bäst i test, man måste kolla vad testet analyserade för variabler för at se om produkten passar. Exempelvis fick Didricksons mycket riktigt bäst i test, men vår tvååring kunde knappt röra sig i den så det fick bli en Reima som gick bra att klättra omkring i. Vi har haft ett gäng overaller till de äldre, och nuförtiden har vi bsetämt oss för att satsa på säkra kort, dvs Reima, istället för att köpa på Lindex och sedan få köpa ny efter halva säsongen. Men köp begagnat! Tradera har endel overaller du och de går för rätt lågt pris eftersom det inte är säsong!